English

سخنگوی وزارت امور خارجه:

کشورهای جهان خواستار ارتباط با ایران هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پیچیده‌ترین شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی را در سال‌های اخیر تجربه کردیم، ولی در عین حال اکنون موفق‌ترین روابط خارجه را داریم.

کشورهای جهان خواستار ارتباط با ایران هستند
به گزارش خبرگزاری موج

، ناصر کنعانی در دیدار با استاندار البرز که امروز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ماه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات و دستاوردهای البرز در حوزه‌های مختلف توسعه بسیار قابل توجه و با اهمیت است، اظهار کرد: البرز بسیار همسو با برنامه‌های دولت سیزدهم حرکت می‌کند. استاندار البرز، مدیر میدانی است و امور را با جزئیات دنبال و رصد می‌کند که این امر، عامل موفقیت در امور به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بسیاری از معضلاتی که ما را درگیر کرده است، حتی در کشورهای توسعه‌یافته نیز موضوعیت پیدا می‌کند، گفت: گزارش‌های امیدبخشی در البرز وجود دارد و این تجارب می‌تواند به‌عنوان الگوهای موفق در سایر استان‌ها و حتی بخش‌های فراملی و روابط خارجی هم بهره‌برداری شود.

او ادامه داد: اکنون دستگاه دیپلماسی برای تقویت مناسبات خارجی به ظرفیت استان‌ها توجه ویژه‌ای دارد. دفاتر امور خارجه در ۲۴ استان کشور فعال شده‌اند و در این دولت برای اولین‌بار این حجم از ارتباط وجود دارد.

وی گفت: وجود دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه ، علاوه بر ارائه خدمات، ارتباط تنگاتنگ بین دفاتر و نماینده عالی دولت در استان‌ها نیز محسوب می‌شود.

او اظهار کرد: تلاش سلطه‌گران این بود که جمهوری اسلامی ایران را به یک موضوع امنیتی تبدیل کنند که در فازهای مختلف، از هسته‌ای تا توانمندی‌های دفاعی و موشک‌های بالستیک و... را زیر سوال ببرند و قصد داشتند ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را یک خط قرمز اعلام کنند.

کنعانی افزود: اکنون بسیاری از کشورهای جهان خواستار ارتباط با ایران اسلامی هستند به این دلیل که از مرحله امنیتی‌سازی جمهوری اسلامی و از تنش‌زدایی عبور کرده‌ایم.

وی گفت: توسعه اقتصاد بین‌المللی منوط به این روابط است که اکنون بهترین گفت‌وگوهای سیاسی را برقرار کرده‌ایم و نتیجه‌بخش خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: با دیپلماسی پویا از بسیاری از سدها و پروتکل‌ها عبور کرده‌ایم و در حوزه امنیتی ثابت کرده‌ایم که نقطه امنیت‌ساز هستیم.

کنعانی اضافه کرد: با پیگیری‌های استاندار البرز، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان به‌زودی افتتاح رسمی می‌شود و با توجه به اینکه مدیر آن مشخص و معرفی شده است، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه