English

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

مجلس و دولت بر تعطیلی پنجشنبه‌ و جمعه توافق دارند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت لایحه‌ای را داده و مجلس نیز کارهای مربوط به آن را انجام داده و کلیات آن تصویب شده است که 2 روز در هفته بایستی تعطیل شود و نظر مجلس نیز پنجشنبه و جمعه است.

مجلس و دولت بر تعطیلی پنجشنبه‌ و جمعه توافق دارند

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها اظهار کرد: یک کار کارشناسی در این حوزه صورت گرفته است و در بسیاری از کشورهای دنیا حتی زیر 40 ساعت در هفته کار می‌کنند و شنبه و یکشنبه در بسیاری از کشورهای دنیا تعطیل است.

حسینی گفت: افزایش ساعت کاری ممکن است باعث کاهش بهره‌وری شود. به هرحال دولت این لایحه را داده و مجلس نیز کارهای مربوط به آن را انجام داده و کلیات آن تصویب شده است که 2 روز در هفته بایستی تعطیل شود و امروز نیز در کمیسیون اجتماعی روزهای آن نیز تعیین شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: یعنی ما گفته‌ایم که جمعه و یک روز دیگر را هیئت دولت مشخص کند اما آنها گفته‌اند که جمعه و پنجشنبه تعطیل باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت این اختیار را دارد که پنجشنبه را به شنبه تبدیل کند، گفت:  خیر. اگر مجلس تصویب کند دیگر امکان‌پذیر نیست. نظر مجلس تعطیلی پنجشنبه و جمعه است. 

حسینی گفت: دولت مخالف این کار نیست و پنجشنبه‌ها عملاً در تهران و بسیاری از شهرهای کشور تعطیل است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: بخش‌های خدمات ضروری البته در خدمت‌رسانی به مردم فعال هستند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه