English

بازتاب بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رسانه‌های خارجی

بیانات مقام عظمای ولایت در مراسم امروز (چهارشنبه) عید سعید فطر درباره «تنبیه رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به ساختمان سفارت ایران در سوریه» بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

بازتاب بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رسانه‌های خارجی
به گزارش خبرگزاری موج

، خبرگزاری رویترز به نقل بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایران تیتر زد: اسرائیل باید برای حمله به سفارت سوریه تنبیه شود.
این خبرگزاری انگلیسی به نقل از بیانات آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم ایران به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان، افزود: رژیم خبیث اشتباه کرد و باید مجازات شود و خواهد شد.
رویترز درباره آنچه که این خبرگزاری «شدت گرفتن جنگ اسرائیل با دشمنان منطقه‌ای اش توصیف کرد»، نوشت: هواپیماهای جنگی منسوب به (رژیم) اسرائیل، کنسولگری ایران در پایتخت سوریه را در اول آوریل (۱۳ فروردین) بمباران کردند؛ حمله‌ای که به گفته ایران به شهادت هفت مستشار نظامی این کشور منجر شد و ایران وعده داد آن را تلافی کند.

خبرگزاری فرانسه نیز سخنرانی مقام معظم رهبری را با این تیتر بازتاب داد: رهبر ایران بار دیگر تهدید انتقام علیه اسرائیل را مطرح کرد.

این خبرگزاری فرانسوی افزود: آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران روز چهارشنبه بار دیگر هشدار داد که اسرائیل به دلیل حمله هوایی به دمشق که به شهادت هفت نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله دو سردار منجر شد، «تنبیه» خواهد شد.

این رسانه نوشت: وی در نطق تلویزیونی بعد از نماز عید فطر در تهران گفت: «رژیم خبیث» در این زمینه اشتباه کرد و باید تنبیه شود و تنبیه خواهد شد.

 خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش بازتاب خود از بیانات مقام معظم رهبری آورده است: وی حمله اول آوریل، که ساختمان پنج طبقه کنسولگری جنب سفارت ایران در سوریه را هدف قرار داد، بر خلاف توافقات بین المللی مبنی برمصونیت اماکن دیپلماتیک بود.

وی گفت: کنسولگری و دفاتر سفارت در هر کشوری به منزله خاک یک کشور هستند. وقتی به کنسولگری ما حمله می کنند یعنی به خاک ما حمله کرده اند.

این خبرگزاری افزود: (سردار سرلشگر) یحیی رحیم صفوی مشاور ارشد رهبری روز یکشنبه هشدار داد که «سفارت های (رژیم) اسرائیل دیگر امن نیستند».

به نوشته خبرگزاری فرانسه، هفته گذشته (اسرائیل) اعلام کرد که به دنبال تهدیدهای ایران برای انتقام گیری، قدرت دفاعی خود را تقویت  و مرخصی‌ یگان‌های رزمی را متوقف کرده است.

خبرگزاری فرانسه همچنین در گزارش خود آورده است: ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد. ایران، اسرائیل را به موج حملات خرابکارانه و ترور علیه برنامه هسته‌ای خود متهم می‌کند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز در مطلبی نوشت، آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم ایران روز چهارشنبه وعده تلافی اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سرداران ایرانی در سوریه را تکرار کرد.

آسوشیتدپرس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت عید فطر و پایان ماه مبارک رمضان، نوشت: وی حمله به کنسولگری ایران در سوریه را در اوایل ماه جاری میلادی، «اشتباهی» علیه دفتر یک دیپلماتیک که خاک ایران محسوب می‌شود، خواند.

آسوشیتدپرس نیز این بخش از بیانات رهبری را بازتاب داد که «وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند انگار به خاک ما حمله می‌کنند. رژیم خبیث باید مجازات شود و مجازات خواهد شد».

به نوشته این خبرگزاری، این حمله به شهادت ۱۲ نفر از جمله هفت نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، چهار سوری و یک عضو حزب الله منجر شد. رژیم صهیونیستی دخالت خود در این حمله را تایید نکرده هر چند خود را برای واکنش ایران به این حمله که در جنگ در سایه بلندمدت بین دو طرف شدت قابل توجهی داشت، آماده کرده است.

این خبرگزاری آمریکایی افزود: تلویزیون دولتی ایران بیانات رهبری را که تشریح نکرد که ایران چگونه این حمله را تلافی خواهد کرد، به صورت زنده پخش کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از بیانات امروز مقام معظم رهبری افزود: وی همچنین از غرب به ویژه آمریکا و انگلیس به دلیل حمایت از رژیم اسرائیل در جنگ با حماس در غزه انتقاد کرد. چرا که « انتظار می‌رفت آنها در این فاجعه جلوی (رژیم اسرائیل) را می گرفتند. اما این کار را نکردند. دولت های غربی به وظایف خود عمل نکردند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه