English

پرواز مستقیم بین ایران و بلاروس مجوز گرفت

سفیر بلاروس در ایران ابراز داشت: تمام مجوزها برای انجام پرواز مستقیم و دائم، از سازمان هواپیمایی بلاروس به ایران داده شده است. تنها مشکل این است که باید مسافر برای این پرواز وجود داشته باشد.

پرواز مستقیم بین ایران و بلاروس مجوز گرفت
به گزارش خبرگزاری موج

، دمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس در ایران نیز با تأکید بر اینکه با همراهی و حمایت اتاق ایران روابط اقتصادی دو کشور به سطح جدیدی خواهد رسید، گفت: مهم‌ترین تمرکز سفارت بلاروس در ایران، بر افزایش سطح تجارت و روابط بازرگانی میان دو کشور است. متأسفانه حجم مبادلات دو کشور در حد ظرفیت‌های آن‌ها نیست. بنابراین برگزاری همایش‌های تجاری با هدف آشنایی فعالان اقتصادی دو کشور با ظرفیت‌ها و مزیت‌های همکاری‌های مشترک، به ارتقا سطح روابط کمک زیادی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سفارت می‌تواند، پیشنهادات تجاری شرکت‌های بلاروسی در زمینه صادرات و واردات را به اتاق ایران منتقل کند، افزود: اتاق بازرگانی و صنعت بلاروس آماده پذیرش هیأتی از اتاق ایران در بلاروس است. قطعاً در همایش تجاری و نشست‌های B2B میان فعالان اقتصادی ایران و بلاروس، امکان اطلاع از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی بلاروس از جمله در زمینه محصولات کشاورزی و ماشین‌آلات کشاورزی وجود خواهد داشت.

کالتسوف تصریح کرد: ۱۵ سال قبل تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق‌های ایران و بلاروس برای تشکیل شورای مشترک اقتصادی بین دو کشور امضا شده بود که با توجه به عملیاتی نشدن این شورای مشترک، پیشنهاد من فعال کردن آن برای برقرار شدن همکاری‌های سیستماتیک میان دو کشور است.

وی در ادامه در مورد صادرات محصولات کشاورزی ایران به بلاروس، گفت: بلاروس علاقه‌مند به افزایش واردات صیفی‌جات و سبزیجات تازه از ایران است؛ بنابراین درخواست ما این است که اتاق ایران فهرستی از صادرکنندگان معتبر ایرانی که در این زمینه (و یا سایر زمینه‌ها) فعال هستند را برای ارتباط مستقیم با تجار بلاروسی به سفارت معرفی کند.

سفیر بلاروس در ایران همچنین اظهار کرد: اعطای ویزا برای رانندگان حمل‌ونقل بین‌المللی ایرانی از طریق معرفی‌نامه شرکت‌های حمل‌ونقل ایرانی در مراحل پایانی است.

وی گفت: تمام مجوزها برای انجام پرواز مستقیم و دائم، از سازمان هواپیمایی بلاروس به ایران داده شده است. تنها مشکل این است که باید مسافر برای این پرواز وجود داشته باشد. بنابراین این وظیفه ما و شما است که زمینه بیشتر ارتباطات میان فعالان اقتصادی دو کشور را فراهم کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه