English

نایب رئیس کمیسیون حمل‌ونقل خراسان رضوی:

مشکل بزرگ گمرک، اختلالات در سامانه‌های حمل‌ونقل است

نایب رئیس کمیسیون حمل‌ونقل خراسان رضوی بیان کرد: قطعی سیستم‌های گمرکی یکی از مشکلاتی است که موجب توقف کامیون‌ها و کالاها در مرزهای ورودی و خروجی شده است.

مشکل بزرگ گمرک، اختلالات در سامانه‌های حمل‌ونقل است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم عطایی؛ عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی اظهارداشت: قطعی سیستم‌های گمرکی یکی از مشکلاتی است که موجب توقف کامیون‌ها و کالاها در مرزهای ورودی و خروجی شده است.

عطایی در ادامه متذکر شد: اختلالات در سامانه‌های حمل‌ونقل و قطعی آن‌ها مشکلی بود که در سیستم فرآیندهای گمرکی در زمینه نرم‌افزاری پیشرفت‌هایی وجود داشته و تا حدودی بحث بروکراسی مرتفع شده است.

وی افزود: علی‌رغم سیستمی شدن فرآیندهای گمرکی و تمام مزیت‌های مربوط به آن، متاسفانه مشکلاتی در این بخش در زمینه زیرساخت‌ها وجود دارد. قطعی سیستم‌های گمرکی یکی از مشکلاتی است که موجب توقف کامیون‌ها و کالاها در مرزهای ورودی و خروجی شده است.

نایب رئیس کمیسیون حمل‌ونقل خراسان رضوی ابراز داشت: فعالیت‌ها در گمرک با فعالیت سیستم هم راستا است و از آنجایی که تمام اقدامات در گمرک به هم متصل هستند، در گمرک‌های ورودی، کلیه کارهای مربوط به باسکول، اسکن و ارزیابی با قطع شدن سیستم متوقف می‌شود.

وی تاکید کرد: اگرچه در حال حاضر روش سامانه‌های حمل‌ونقل تغییر کرده اما مشکل زیرساختی وجود دارد و در اوایل راه‌اندازی سامانه‌های حمل‌ونقل، مشکلات عدیده‌تر بوده و دسترسی به این سیستم امکان‌پذیر نبود که این موضوع تا حدودی طی این چند روز با رایزنی‌های برخی از تشکلات برطرف شده اما قطع این سیستم‌ها و ناهماهنگی در این زمینه بعضا مشکلاتی را ایجاد کرده است.

نایب رئیس کمیسیون حمل‌ونقل خراسان رضوی گفت: در کل برای هر فرایندی که مقرر است در حوزه حمل و نقل ایجاد شود، زیرساخت‌ها فراهم نیست و بنابراین قبل از اینکه زیر ساخت‌ها ایجاد و اشکالات رفع شود، سیستم راه‌اندازی شده که ضررهای هنگفتی به بخش حمل‌ونقل و ترانزیت کشور و استان وارد کرده است.

عطایی در خاتمه یادآور شد: همچنین در حال حاضر زیربنایی قوی برای فیبر نوری، اینترنت و غیره وجود نداشته و این مشکلی است که خسارت و هزینه آن را ما باید پرداخت کنیم و هیچ سازمان و ارگانی این خسارت را قبول نمی‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه