English

انتخابات مجلس در برخی کرسی ها تهران به دور دوم کشیده می‌شود

بطحایی از اعضای لیست صدای ملت، گفت: با توجه به حضور دیدگاه های مختلف احتمالا انتخابات مجلس در برخی کرسی ها تهران به دور دوم کشیده می‌شود.

انتخابات مجلس در  برخی کرسی ها تهران به دور دوم کشیده می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج ، سید محمد بطحایی و اسماعیل دوستی از اعضای لیست صدای ملت در نشست خبری که امروز برگزار شد اظهار داشت: با توجه به حضور دیدگاه های مختلف احتمالا انتخابات مجلس در  برخی کرسی ها تهران به دور دوم کشیده می‌شود.

بطحایی در خصوص ویژگی‌های برنامه صدای ملت، اظهار داشت: برنامه لیست صدای ملت برای مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای در هشت محور برنامه ریزی شده است.

وی افزود: این برنامه ها در راستای کاهش نارضایتی مردم از شرایط زندگی طراحی شده است.

عضو لیست صدای مردم با اشاره به اینکه شفافیت یک امر بسیار مهم است، گفت:  مردم باید کاملا در شرایط زندگی مدیران قرار گیرند.

وی با اشاره به سیاست های خارجه موجود، گفت: باید در این زمینه از افراط  و تفریط دوری کرد و تنها به منافع ملی توجه کرد.

وی در خصوص اقبال مردم به انتخابات پیش رو، خاطرنشان کرد: همانگونه که تحلیلگران سیاسی نیز عنوان کردند نمیتوان رفتار مردم را پیش بینی کرد، اما با توجه به حضور لیست صدای ملت و حضور افراد مستقل این انتخابات در چند کرسی مجلس به دور دوم کشیده شود.

بطحایی با عنوان اینکه در مجلس یازدهم با یک تک صدایی روبرو بودیم، گفت: انگار یک نفر در مجلس حضور داشت.

وی در خصوص ترکیب لیست صدای ملت، عنوان کرد: این لیست ترکیبی از اصلاح طلب و اصولگرای معتدل و افراد میانه رو است که دارای پیشینه قوی، توانایی و عقلانیت در تصمیم گیری هستند.

عضو لیست صدای مردم خاطرنشان کرد: اصلی ترین رکن فراکسیون صدای ملت پس از ورود به مجلس عقلانیت و دوری از تصمیم گیری های هیجانی و احساسی است، این فراکسیون بشدت در برابر هر عاملی که زندگی مردم را سخت تر کند می ایستد.

وی افزود:  مقام معظم رهبری و بسیاری از بزرگان اصلاحات تاکید بر حضور در انتخابات داشته اند، نباید نظر شخصی یک فرد را مبنی بر قهر با صندوق رای  به یک جریان نسبت داد.

عضو لیست صدای مردم در سوالی از تحریم کنندگان صندوق رای در  انتخابات  گذشته مجلس شورای اسلامی، گفت: آیا با تحریم انتخابات شرایط امروز مجلسی که تنها از یک زاویه مسائل را تجزیه و تحلیل می کند، مطلوب است؟ اگر این چنین است هیچ کدام در انتخابات شرکت نکرده و ما نیز از رقابت انصراف دهیم.

بطحایی در خصوص اینکه آیا در این انتخابات مردم به تمامی یک لیست رای می‌دهند یا خیر، عنوان کرد: شواهد این را نشان می‌دهد که مردم از تعارضات، زد و بندها و این منازعات سیاسی خسته هستند و در این انتخابات احتمالا از لیست های مختلف و نسبت به شناخت خود به افراد رای دهند.

 

عدم حضور اصلاح طلبان در این دوره انتخابات را متفاوت کرده است

اسماعیل دوستی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در این دوره با انتخابات متفاوتی روبرو هستیم، اظهارداشت: در دوره های قبل اصلاح طلبان نیز در انتخابات حضور داشتند اما در حال حاضر تنها لیست هایی که در حال حاضر در تهران رجزخوانی می کند، اصولگرایان هستند.

وی با بیان اینکه جریانی در بین اصولگرایان وجود دارد که راغب به حضور مردم نیستند، افزود: این افراد تنها بدنبال پیروزی در انتخابات هستند.

عضور لیست صدای ملت در ادامه گفت: این افراد با چنین طرز فکر هایی نمی توانند ناجی کشور و مردم باشند چرا که منفعت طلبی در آنها وجود دارد.

دوستی در خصوص لیست صدای مردم، گفت: علی مطهری برای بستن این لیست باکسی مصاحبه نکرده است و تنها بر اساس رزومه و تجربه لیست صدای ملت تعیین شده است.

وی با بیان اینکه علی مطهری با حضور و بستند لیست انتخاباتی ایثار کرد، افزود: ورود این لیست با سرلیستی علی مطهری سبب رقابتی و دوقطبی شدن انتخابات شده است.

وی با اشاره به اینکه ما ۸۰ کاندیدا در کشور داریم، افزود: اگر در خوشبینامه ترین حالت ۵۰ درصد از ما در انتخابات پیروز شویم، ۴۰ نماینده می‌شود که این تعداد نمی‌تواند در قانون گذاری موثر باشد اما بدنبال این هستیم که به یک اقلیت تاثیرگذار در مجلس تبدیل شویم.

دوستی در خصوص وضعیت اقتصادی، عنوان کرد: دلار از ۲۵هزار تومان دولت روحانی به ۵۰هزار تومان رسیده است، اینکه گفته می‌شود تورم کنترل شده با قبول نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این ایرادات در حوزه اقتصادی کشور را به دولت روحانی نداشتید، بیان کرد: دولت روحانی در دور اول موفق بود و در دور دوم دو عامل ، یکی ترامپ و دیگری عدم همکاری مجلس سبب زمین گیر شدنش شد.

وی در اعتراض به برخی فعالیت های جانبدارانه در مجلس، گفت: مجلس باید چیزی را مصوب کند که برای همه مردم باشد نه منفعت یک یا گروه خاص را در بر بگیرد.

عضو لیست صدای ملت در خصوص حضور در انتخابات، خاطر نشان کرد: حضور من در انتخابات با نظر شخصی بوده و تنها بخاطر نظام و انقلاب تصمیم به حضور گرفتم.

وی افزود: اگر با حضور من دو رای نیز به صندوق ها اضافه شود برای من کافی است.

دوستی در پاسخ به این سوال که  مخالف پدر خواندگی در انتخابات هستید یا خیر، بیان کرد مخالف پدر خواندگی در انتخابات هستم و علی مطهری نیز در این انتخابات نقش پدر خوانده را ایفا نمی کند.

عضو لیست صدای ملت، گفت: در حال حاضر مجلس تحقیر و ضعیف شده است، از مجلس هفتم تا یازدهم مجلس در دست یک گروه خاص بوده است و امروز شاهد این هستیم که علاوه بر مجلس نهادهای دیگر نیز  کار قانونگذاری را انجام می‌دهند.

وی در خصوص عدم حضور  روحانی در لیست صدای ملت، بیان کرد: با دو روحانی بزرگوار برای حضور در این لیست مذاکره شد اما انها حاضر به حضور نشدند، یکی از آنها خواهان سرلیستی بود.

دوستی با اشاره به اینکه ما به لیست امید اعتراض حدی داشتیم، اظهار کرد: افراد لیست مانیفست هدفگذاری این لیست را دنبال نکردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه