English

در دیدار مشترک دبیران امنیت ملی ایران و قرقیزستان مطرح شد؛

تأمین مالی گروه‌های تروریستی در افغانستان نگرانی مشترک دو کشور است

دبیران شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان در حاشیه ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با موضوع افغانستان با یکدیگر دیدار کردند.

تأمین مالی گروه‌های تروریستی در افغانستان نگرانی مشترک دو کشور است
به گزارش خبرگزاری موج

، دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و قرقیزستان در دیدار با یکدیگر از تأمین مالی گروه‌های تروریستی در افغانستان به دست برخی کشورهای غربی ابراز نگرانی کردند.

در این دیدار همچنین با دخالت برخی کشورهای غربی در امور کشورهای آسیای مرکزی که با هدف تحمیل خواسته‌هایشان صورت می‌گیرد، مخالفت شد.

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و قرقیزستان همچنین بر افزایش همکاری‌ها در ابعاد مختلف سیاسی امنیتی و نظامی به‌ویژه در مبارزه با تروریسم و داعش تاکید کردند.

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به دعوت همتای قرقیزستانی برای شرکت در ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان پیش از ظهر پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در رأس هیئتی عازم بیشکک پایتخت این کشور شد.

جمهوری اسلامی ایران بنیانگذار این نشست است. پنج دور قبلی این نشست در ایران، روسیه، هند و تاجیکستان برگزار شده است.

در این نشست‌ها، عالی‌ترین مقامات امنیت ملی کشورهای منطقه شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، هند، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان شرکت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه