English

علی مطهری:

لیست صدای ملت، لیست اصلاح طلبان نیست

علی مطهری گفت: لیست صدای ملت، لیست اصلاح طلبان نیست و تلفیقی از افرادی بوده که دارای اعتدال، عقل گرای، دوری از شعار زدگی هستند.

لیست صدای ملت، لیست اصلاح طلبان نیست
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، علی مطهری سر لیست صدای ملت در نشست خبری، اظهار داشت: در انتخابات جاری احساس شد گروه هایی مایل به شرکت و لیست دادند نیستند، تقویت این نگرش به نفع کشور نیست، ما در هر شرایطی نیاز داریم که زمینه اصلاح امور را فراهم کنیم که این کار جز از طریق صندوق رای محقق نمی شود.

وی افزود: اینکه برخی با شرکت نکردن و مشارکت پایین بدنبال لطمه و تضعیف نظام هستند سیاست نادرستی است.

مطهری گفت: علیرغم همه انتقادات و گره هایی که موجود است و مشکلاتی که در دو انتخابات گذشته داشتیم و نمیتوانیم ادعا کنیم آزاد بود، اما همچنان بر این معتقدیم که برای اصلاح امور باید وارد عرصه شد.

وی افزود: در این دوره گروه های نقطه مقابل عنوان می‌کردند ما هیچ فهرستی نخواهیم داد برای اینکه افراد ما به اندازه کافی وجود ندارند و ممکن است در انتخابات شرکت نکنیم، ما آمدیم که این فضا را بشکنیم.

وی با اشاره به بیانیه ۱۱۰نفری اصلاح طلبان، گفت: یک بیانیه ۱۱۰نفری منتشر شد که خوب بود و اسرار داشت که از هر فرصتی استفاده کنیم که بتوانیم هدف های اصلاحی خود را تحقق بخشیم.

مطهری عنوان کرد: تصمیم گرفتیم فهرستی را ارائه کنیم که از برخی گروه ها و شخصیت ها نیز اعلام حمایت‌کردند، جناح های سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال ملاک برای انتخاب افراد لیست نبود، بلکه اعتدال و عقل گرایی و دوری از شعار زدگی و ایجاد تغییر در حد امکان برای ما در اولویت قرار داشت.

وی با بیان اینکه با ورود به مجلس میتوانیم زمینه یک تغییر خوب را ایجاد کنیم، افزود: لیست ما لیست اصلاح طلبان و اصولگرایان نیست و از همه جناح ها هستند. 

وی با بیان اینکه اختلاف بدون راه حل و اساسی در بین جناح های سیاسی وجود ندارد، این دیوار ها مصنوعی و اختلافات، ناشی از روابطی است که افراد با شخصیت ها دارند.

وی عنوان کرد: یکی دو اختلاف در نگاه سیاسی وجود دارد اما به آن معنا نیست که نتوانند با یکدیگر همکاری کنند.

وی در خصوص جدایی افراد لیست پس از انتخاب بعنوان نماینده، عنوان کرد: در همه فهرست ها همیشه این اتفاق میفتد که در مجلس اعلام استقلال کنند و ما نیز این ادعا را نداریم که باید گوش به فرمان‌ما باشند، همانگونه که در دوره قبل در لیست امید این اتفاق افتاد.

کاندید دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با اینکه من مخالف الزام آور بودن این کار هستم اما در مجلس گذشته باتوجه به اینکه با لیست امید وارد مجلس شدم، اخلاق حکم می‌کرد که در فراکسیون امید بمانم.

مطهری با عنوان اینکه اگر افراد لیست ما پس از ورود به مجلس از ما جدا شوند باز هم خطری برای ما ندارد، گفت: چرا که با این افراد هم عقیده هستیم و هیچگاه در فراکسیون تند رو قرار نخواعند گرفت.

مطهری در خصوص احزابی که از لیست صدای ملت حمایت کردند، گفت: این احزاب شامل حزب اعتدال توسعه، ندای ایرانیان، اعتماد ملی و کارگزاران می شوند.

وی در ادامه گفت: این احزاب اعلام کردند بیانیه می دهند اما به‌ منزله اعتلاف نبوده و تنها حمایت است.

وی در خصوص لیست صدای ملت برای انتخابات مجلس خبرگان، اظهار داشت: تا فردا بین ۲۶نفر استان تهران افرادی را اعلام خواهیم کرد اما لیست ارائه نمی شود.

وی گفت:رای ندادن سبب میدان دادن به تندرو ها می شود.

 

پیگیری قتل ستار بهشتی بودیم

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری که می گفت قوانین مجلس را اجرا نمی کند به مجلس آوردیم، افزود: در جریان قتل ستار بهشتی کارگر فقیری که انتقادی کرده بود و وبلاگ آن تنها ۸ بازدید کننده داشت، در مجلس سوال کردیم و در آن مجلس تندرو ۹۵ نفر به این سوال رای دادند.

مطهری گفت: توافق از خرداد ۱۴۰۰ میتوانست محقق شود اما اجازه داده نشد، گفتند پس از روی مار آمدن اصلاحاتی انجام خواهیم داد، هیچ تغییری صورت نگرفت و سختی های غیر ضرور دو سال مردم را با مشکل روبرو کرد.

وی گفت: در حوادث سال گذشته اگر مجلس به موقع وارد عمل می شد و وزیر کشور را به مجلس می کشان مردم نمی آمدند، ما وقتی آدم موثر در مجلس داشته باشیم خیلی جاها قابل تغییر است.

وی گفت: نمایندگان، نماینده مردم هستند نه نظام، آنجایی که بین منافع مردم و نظام پیش بیاید باید به منافع مردم توجه کرد.

وی با بیان اینکه به کسانی که معترض هستند حق می دهیم، گفت: راه حل قهر نیست بلکه باید کاندیدایی که به فکر ما نزدیک هستند را انتخاب کنیم حتی اگر اقلیت قوی را در مجلس تشکیل دهند.

کاندید دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، افزود: ما در بحث فیلترینگ مخالف هستیم چرا که آثار منفی داشت، میگویند در این شبکه های اجتماعی تشویق به اغتشاشات کرده و علیه امنیت ملی برنامه ریزی می کنند، باید گفت اگر اعتراض در کشور ما به رسمیت شناخته شود دیگر این اتفاقات در فضای مجازی رخ نخواهد داد.

وی افزود: باید اجازه اعتراض و شعاردادن در کشور به معترضان داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه