English

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به موج مطرح کرد:

تحولات در دریای سرخ سرریز ظم آشکاری است که در غزه شاهدیم

سخنگوی وزارت خارجه با مشترک دانستن موضع  ایران و چین در قبال منطقه گفت: تحولات در دریای سرخ سرریز ظلم آشکاری است که در غزه شاهد هستیم.

تحولات در دریای سرخ سرریز ظم آشکاری است که در غزه شاهدیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،  کنعانی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به شرایط سخت مردم غزه گفت: اولین انتظار ملت فلسطین از ملت‌ها و دولت‌های اسلامی  استفاده از  ابزار بازدارندگی در اختیار برای اعمال فشار به اسرائیل و قطع شریان حیاتی این رژیم غاصب است. انتظار کمک از کشورها و دولت هایی نباشند. که خود حامی رژیم صهیونیستی هستند.

وی افزود: ایران با استفاده از این ابزار و در گفتگو با کشورهای منطقه و غیر منطقه استفاده از ابزار فشار در حمایت از مردم فلسطین مورد تاکید قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در عین نسل کشی از همه حمایت های نظامی و بین المللی همه کشورهای حامی این رژیم از جمله آمریکا و کشورهای غربی برخوردار است. تحریم خرید کالا از اسرائیل و استفاده از تحریم اهرم انرژی هم جزو بازدارنده ها است که این موضوع را در گفتگوها مطرح کردیم.

 

گروه های مقاومت در منطقه از ایران دستور نمی گیرند

کنعانی در واکنش به تهدید تلویحی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن اظهار کرد: در این ارتباط صبح امروز موضع خود را اعلام کردیم .

وی یک بار در رابطه با دیدگاه های مهم جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران از ابتدای بحران جاری در غزه مکررا نسبت به خطر درگیری در منطقه و پشتیبانی همه جانبه آمریکا از نسل کشی غزه هشدار داد و نقض حاکمیت ملی  سوریه و عراق را تشدید کننده این بی ثباتی دانست.

وی افزود: جنگ در غزه راه حل نیست و آتش بس فوری می تواند زمینه ساز بازگشت آرامش در منطقه شود، گروه‌های مقاومت در منطقه از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی گیرند و تکرار اتهام بی اساس علیه ایران فرافکنی است و آمریکا می خواهد دوباره در منطقه پای خود را باز کند و از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق،  روابط ایران و عراق را گسترده و سازنده  و برادرانه و در چارچوب سیاست همسایگی دانست و گفت:  همواره گفتگوهای منظمی در سطوح عالی داریم و سفر آقای احمدیان در راستای تداوم مشورت های دو طرف در مقابله با خطر تروریستی و حفظ و تحکیم امنیت مرزهای مشترک دو کشور انجام می شود.

 

کشورهای منطقه می توانند در توسفه اقتصادی و تحکیم امنیت افغانستان ایفای نقش کنند

کنعانی درباره نشست امروز کابل و ارائه بسته پیشنهادی به کابل تصریح کرد:  نشست مهم همسایگان در کابل باید منتظر پایان این نشست و گزارش کشورهای شرکت کننده بمانیم، تاکید می کنم ایران معتقد است کشورهای منطقه بیش از بقیه می توانند در تحکیم ثبات و امنیت درافغانستان و توسعه اقتصادی این کشور ایفای نقش کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه  در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره صحت و سقم درخواست چین از ایران مبنی بر متوقف کردن حوثی ها از حمله به کشتی ها در دریای سرخ گفت: ریشه این خبر را نمی دانم  و نمی دانم از کجا نشات گرفت و سخنگوی وزارت چین هم در این زمینه موضع روشن داشت.

وی افزود: ایران و چین دو کشور طرفدار صلح همواره به عدالت منطقه ای و حل صلح آمیز منازعات و مقابله با تنش آفرینی ها موضع و رایزنی های مشترک داشتند. 

کنعانی خاطرنشان کرد: سخنگوی وزارت خارجه چین هم اظهار نظر واضحی نسبت به آنچه داشته و  اولویت فوری فرونشاندن جنگ در غزه است و تحولات در دریای سرخ سر ریز وضعیت و بحرانی است  که در غزه شاهد هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه