English

سخنگوی دولت با حضور در کلیسای سرکیس مقدس:

ایرانیان هم‌وطنان مسیحی خود را به شرافت و حسن اخلاق می‌شناسند

سخنگوی دولت با حضور در کلیسای سرکیس مقدس با جمعی از جوانان، نخبگان، وکلا، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، فرهنگیان و فعالان اجتماعی ارمنی دیدار کرد و نظرات و دیدگاه‌های آنان در خصوص مسائل روز کشور را شنید و پاسخگوی سئوالات و دیدگاه‌های حضار بود.

 ایرانیان هم‌وطنان مسیحی خود را به شرافت و حسن اخلاق می‌شناسند
به گزارش خبرگزاری موج

، بهادری‌جهرمی گفت: در قرآن تاکید شده در دل‌های پیروان حضرت مسیح رأفت و رحمت قرار دارد و از همین جهت است که همه ایرانیان هم‌وطنان مسیحی خود را به شرافت و حسن اخلاق می‌شناسند.

سخنگوی دولت در این دیدار گفت: ایام ولادت حضرت مسیح علیه‌السلام و سال نو میلادی، بهانه‌ای است که بیشتر در خدمت هموطنان عزیز مسیحی باشیم و طبیعتاً نباید چنین دیدارهایی محدود به این ایام باشد. الحمدالله بنده به‌واسطه تعاملات کاری و دوستان مسیحی که دارم، توفیق همنشینی با اعضای این جامعه شریف را داشته‌ام.

وی افزود: جامعه ایرانی در عین وحدت و انسجامی که دارد، مانند یک باغ گل سرشار از گل‌های گوناگون، یک جامعه متکثر و دارای فرهنگ‌ها و اقوام و ادیان مختلف است و طبیعتاً بدون هر یک از این گروه‌ها، جامعه ایرانی کامل نخواهد بود. به علاوه قطعاً آینده این کشور را همه ایرانی‌ها در کنار هم باید بسازیم و در این زمینه همه دارای وظایف و سود و زیان مشترک هستیم. طبیعتاً تمامی ما ایرانی‌ها متعلق به همین سرزمین هستیم و جامعه مسیحی نیز عضو جدایی‌ناپذیر از ملت ایران است.

بهادری‌جهرمی با اشاره به آیه ۲۷ سوره مبارکه حدید خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه می‌فرمایند که در دل‌های پیروان حضرت عیسی (ع) رأفت و رحمت نهاده‌ایم. از همین جهت است که همه ایرانیان هم‌وطنان مسیحی خود را به شرافت و حسن اخلاق می‌شناسند و حقیقتا جلسه امروز برای بنده یک نمونه بارز از این رحمت و مهربانی و دوستی جامعه مسیحیان است.

سخنگوی دولت در پایان افزود: نکاتی که عزیزان در این جلسه مطرح کردند را همچون یک وکیل که حقوق موکل خود را بدون توجه به گرایش و اعتقادات او پیگیری می‌کند، یادداشت کردم و دنبال خواهم کرد و این رسالتی است که رییس‌جمهور از سخنگو به‌عنوان شنونده و منتقل.کننده نظرات مردم به دولت، نیز مطالبه می‌کند.

در بخش دیگری از این نشست، آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی شمال کشور در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان، این جنایت را محکوم  و برخورد و شناسایی عوامل تروریستی را مهم عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به برپایی میزهای خدمت دستگاه‌های اجرایی برای جامعه مسیحیان، برگزاری این نشست صمیمی با سخنگوی دولت را مغتنم و مفید شمرد و گفت‌وگوهای مستقیم و بی‌واسطه توده‌های مردم با مسئولان را در جهت نزدیک شدن نظرات و حل مشکلات مردم موثر دانست.

در ابتدای این جلسه بیش از ۴۰ نفر از هموطنان مسیحی دیدگاه‌های خود را درباره مسائل روز کشور مطرح کردند. لزوم توجه صداوسیما به موسیقی‌ها و سنت‌های ارامنه، ضرورت تسهیل واردات مواد اولیه تولید، ارتقای سطح روابط ایران و ارمنستان، ضرورت توجه بیشتر به دیپلماسی علمی با کشورهای دیگر، احترام به شأن و جایگاه وکلا در محاکم قضایی، حمایت بیشتر دولت از حوزه چاپ و نشر و مطبوعات، اهمیت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی و حمایت از باشگاه ورزشی آرارات از جمله مهم‌ترین محورهای مورد اشاره حضار بود.

در پایان این نشست که نورایر آرامیان رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و کشیش آریستاکس شامیریان روحانی کلیسای سرکیس مقدس نیز حضور داشتند، سخنگوی دولت از کلیسای سرکیس مقدس هم بازدید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه