English

رئیس کل دیوان محاسبات کشور:

تحقق «شفافیت» و «انضباط مالی» در دستور کار دیوان محاسبات است

رئیس کل دیوان محاسبات کشور حرکت قاطعانه و محکم با تخلف و تحقق «شفافیت» و «انضباط مالی» را در دستور کار این نهاد می‌داند.

تحقق «شفافیت» و «انضباط مالی» در دستور کار دیوان محاسبات است
به گزارش خبرگزاری موج

، سید احمدرضا دستغیب رییس کل دیوان محاسبات کشور در چهارمین مجمع معاونین اداری-مالی وزارتخانه‌ها، نهادها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی که با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی و به همت دیوان محاسبات کشور برگزار شد، اظهار کرد: دیوان محاسبات کشور در رویکرد تحولی خود و در راستای تحقق منویات امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، تحقق «شفافیت» و «انضباط مالی» را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه پیگیری سیاست پیشگیری از وقوع تخلفات در دستگاه‌ها، به عنوان اصلی‌ترین اولویت این نهاد نظارتی محسوب می‌شود، افزود: تلاش داریم تا توأم با بازبینی و بازنگری در فرآیندهای حسابرسی، چه از طریق اصلاح قوانین و چه به شیوه نظارت برخط و آموزش‌دهی، رسیدگی‌ها را به سطوح بالاتر ارتقا دهیم.

دستغیب با اشاره به اینکه نظارت‌های دیوان محاسبات بدون مداخله اجرایی است، گفت: اگرچه دیوان محاسبات با توجه به تکالیف قانونی خود، «همه‌رسی» را در دستور کار داشته، اما در راستای مردمی‌سازی اقتصاد، توجه به مقوله «مهم‌رسی» از بنیادی‌ترین سیاست‌ها در این نهاد نظارتی بشمار می‌آید.

وی کارکنان دیوان محاسبات را «ناظران تخصصی هوشمند» دانست و تاکید کرد: یکی از اساسی‌ترین گام‌ها در مسیر اصلاح ساختار بودجه، این است که از تفریغ به تدوین بودجه برسیم.

رییس کل دیوان محاسبات کشور، درخصوص فلسفه برپایی اجلاس معاونین اداری-مالی نیز گفت: برقراری ارتباط و ایجاد مفاهمه و درک متقابل میان هیأت‌های حسابرسی و مدیران مالی و اداری دستگاه‌های اجرایی، فرصتی بی نظیر است که در نهایت منجر به کاهش وقوع تخلفات در سطوح مختلف خواهد شد.

اشاره به ارزیابی مسئولیت پاسخگویی مدیران، بخش دیگری از صحبت‌های دستغیب بود. وی در این باره گفت: به دنبال آن هستیم تا با ارائه آموزش‌های صیانت بخش به مدیران، گلوگاه‌های فساد را مسدود کنیم.

وی افزود: تمامی راه‌های ارتباطی مدیران اداری-مالی دستگاه‌ها با کارشناسان دیوان محاسبات باز است و همه همکاران ما پاسخگوی سوالات و ابهامات در حوزه مالی هستند. دستغیب با قدردانی از رویکرد فسادستیز رییس دولت سیزدهم، گفت: اگر تخلفی در کشور رخ دهد، دیوان محاسبات قاطعانه و محکم با آن برخورد خواهد کرد چراکه اراده آقای رییسی هم بر این است که در مبارزه با فساد، نباید ذره‌ای سُستی و اهمال به خرج داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه