English

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری امام‌جمعه گالیکش گفت :

باوجوداینکه مبالغ هنگفتی آمریکا در منطقه غرب آسیا هزینه کرده است نتیجه‌ای که مدنظر آن‌ها بود را نگرفته‌اند

امام‌جمعه گالیکش با وجود نزدیکی به جشن چهل سالگی انقلاب گفت : بااینکه 40 سال از انقلاب ما گذشته ولی انقلاب ما پیر نشده .

باوجوداینکه مبالغ هنگفتی آمریکا در منطقه غرب آسیا هزینه کرده است نتیجه‌ای که مدنظر آن‌ها بود را نگرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری موج گلستان ، امام‌جمعه گالیکش بیان کرد: باوجوداینکه مبالغ هنگفتی آمریکا در منطقه غرب آسیا هزینه کرده است نتیجه‌ای که مدنظر آن‌ها بود را نگرفته‌اند و علت آن‌هم نهادینه شدند فرهنگ مقاومت در بین جوان کشور خودمان منطقه و جهان اسلام بود.

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان به تحقق وعده‌های رهبر معظم انقلاب در سایه مقاومت و پایداری ملت‌های منطقه اشاره کرد و گفت: دهم اردیبهشت‌ماه امسال ولی امر مسلمین جهان راجع به آمریکا و دخالت‌های او در منطقه غرب آسیا و ایجاد جنگ‌های مختلف، ناامنی و درگیری فرمودند: زمانی سردمداران آن‌ها گفته بودند ایران اسلامی باید از منطقه بیرون برود؛ رهبری فرمودند: باید آمریکا از این منطقه خارج شود و بیرون برود.

وی افزود: اینجا خانه ما است و شما بیگانه و خبیث هستید، فتنه‌انگیز هستید و باید بیرون بروید، امروزه باگذشت 9 ماه از آن زمان، شاهد محقق شدند فرمایش مقام عظمای ولایت هستیم با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، افغانستان و کنار کشیدن از کمک‌های مالی و غیرمالی به آل سعود در قضیه یمن ازجمله مواردی است که امروز مشاهده می‌کنید.

خطیب جمعه گالیکش اظهار داشت: باوجوداینکه مبالغ هنگفتی آمریکا در منطقه غرب آسیا هزینه کرده است نتیجه‌ای که مدنظر آن‌ها بود را نگرفته‌اند و علت آن‌هم نهادینه شدند فرهنگ مقاومت در بین جوان کشور خودمان منطقه و جهان اسلام بود.

امام‌جمعه گالیکش افزود: با ایستادگی مردم و جبهه مقاومت آثار و برکات و پیامدهای مثبت زیادی نصیب ما شده است؛ اینکه آمریکا در تمام شیطنت‌های خودش با شکست روبرو شده است؛ اینکه ایران اسلامی به‌عنوان بهترین الگوی مقاومت در جهان اسلام معرفی‌شده است از این جمله هستند.

به گفته حجت‌الاسلام دلبری؛ حتی خیلی از کشورهای اروپایی می‌خواهند از زیر بار آمریکا پس از 70 سال خارج بشوند، سیاست‌های آمریکا در لبتان، عراق، سوریه، یمن و سایر مناطق اجرانشده است و اقتدار ایران اسلامی خودش را در این امور به نحو احسن نشان داده است.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد ناامنی در کشور بوده و هستند و تنها وسیله آن‌ها استفاده از منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و فرید خورده‌های داخلی است، این نشان از ضعف آمریکا است که البته در همین مرحله هم شکست خواهد خورد.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به اینکه ما اکنون در آستانه برگزاری جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم گفت: بااینکه 40 سال از انقلاب ما گذشته ولی انقلاب ما پیر نشده، عقب‌گرد نکرده، پخته و بانشاط است؛ بااقتدار کامل به سمت جلو در حال حرکت است و گرایش نسل‌های سوم و چهارم انقلاب به انقلاب اسلامی بیشتر شده؛ همه این‌ها به برکت انفاس حضرت امام (ره) و بیانات داهیانه مقام عظمای ولایت و حضور شما ملت با بصیرت و انقلاب است.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به درس‌های قیام 19 دی‌ماه مردم قم برای جامعه امروز گفت: نوزدهم دی ما مصادف با قیام خونین مردم قم در اعتراض به چاپ مقاله ساواک علیه حضرت امام (ره) در سال 56 است. قیامی که درس‌های مهمی برای جامعه کنونی ما داشته و دارد، اولین درس آن شناخت لحظه و درک صحیح از نیاز زمانه است، باید بفهمیم زمانه چه چیزی نیاز دارد و بر همان مبنا حرکت کنیم.

وی افزود: شناخت ما نسبت به طرح و برنامه دشمن دومین درس قیام 19 دی‌ماه است، برنامه‌های دشمن و طرح‌های دشمن را رصد کنیم و شناسایی کنیم، سومین درس امید به آینده و توکل به خدا است، در آن زمانی که خفقان همه‌جا را فراگرفته بود خصوصاً پس از سال 54 که یک عده‌ای تصویر نمی‌کردند زمانی فرار برسد که مبارزه نتیجه بدهد؛ اما مردم قم آمدند و با سرلوحه قرار دادن این شاخص‌ها به وظیفه خود عمل کردند.

خطیب جمعه گالیکش اضافه کرد: درس چهارم قیام 19 دی‌ماه مجاهدت و خستگی‌ناپذیری و ایستادگی در میدان است، لذا تکرار این درس‌ها را ما در نهم دی‌ماه سال 88 مشاهده کردیم و در آینده هم باید این درس‌ها را ببینیم و مشاهده کنیم برای جامعه ما بسیار خوب، مفید و تأثیرگذار خواهد بود.

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: همان‌طور که مردم ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به پیروزی رسیدند؛ در جنگ امروز هم که جنگ تمام‌عیار اقتصادی است به پیروزی خواهند رسید.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به اصول و شاخصه‌های کارآمدی دولت در نگاه امامین انقلاب گفت: یکی از شاخص‌های مهم کارآمدی مدیریتی در نظام‌های سیاسی صداقت داشتن در وعده به مردم است، اگر این صداقت نباشد آن جامعه ناکارآمد است.

وی افزود: حضرت امام (ره) دروغ‌گویی و نداشتن صداقت را از ویژگی‌های سیاست‌های شیطانی برمی‌شمارند و اقناع و رضایتمندی مردم را نشانه کارآمدی دولت عنوان می‌کنند، حضرت امام (ره) قائل‌اند باید خدمت گذاری مسئولین به مردم اثبات شود، مردم باید این را بفهمند و درک کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر