English

رئیس ستاد انتخابات کشور:

همه داوطلبان پیامک خود را دریافت کرده‌اند/حدود ۳۰ درصد داوطلبان زیر ۴۰ سال سن دارند

رئیس ستاد انتخابات کشور از شروع ثبت اعتراض عدم صلاحیت و عدم احراز داوطلبان مجلس شورای اسلامی از صبح یک شنبه ۱۷ دی ماه خبر داد و ابراز داشت: فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان بررسی اعتراضات را انجام می‌دهند.

همه داوطلبان پیامک خود را دریافت کرده‌اند/حدود ۳۰ درصد داوطلبان زیر ۴۰ سال سن دارند
به گزارش خبرگزاری موج

، سید محمدتقی شاهچراغی در جریان بازدید از ستاد انتخابات استان گلستان مستقر در استانداری این استان، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که استان گلستان در حال حاضر آمادگی برگزاری دو انتخابات مهم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری را دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات خوبی در این استان صورت گرفته است، ادامه داد: انتظار می‌رود همانگونه که مردم گلستان همیشه در همه رویدادهای کشور سربلند بوده‌اند، در انتخابات ۱۱ اسفند ماه هم با حضور خود پای صندوق‌های رأی آمده و سربلند شوند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه به آخرین وضعیت روند انتخابات در کشور اشاره کرد و توضیح داد: نتایج بررسی‌های هیأت‌های نظارت بر انتخابات انجام و تا به امروز همه داوطلبان اعم از تأیید صلاحیت شدگان، عدم تأیید صلاحیت شدگان و عدم احراز شدگان نیز پیامک خود را دریافت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه داوطلبان از صبح فردا «یک شنبه ۱۷ دی ماه» به مدت سه روز می‌توانند هرگونه نظری را که دارند به شورای نگهبان اعلام و اعتراض خود را مطرح کنند، خاطرنشان کرد: این شورا به لحاظ جایگاه خود که از فقها و حقوق‌دانان تشکیل شده، بررسی نظرات را انجام خواهد داد.

شاهچراغی با بیان اینکه رویه رأی دادن که در گذشته با شناسنامه مقدور بود تغییر یافته است، اضافه کرد: در انتخابات پیش رو با پنج مدرک هویتی شناسنامه، گذرنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و گواهینامه می‌توانند در پای صندوق‌های رأی حاضر و در انتخابات شرکت کنند.

وی بر آمادگی همه وزارتخانه‌ها جهت فراهم ساختن شرایط شرکت همه آحاد جامعه از قبیل کشاورزان، کارگران، نیروهای مسلح و دیگر هموطنان تأکید کرد و گفت: دیگر همراه داشتن اصل شناسنامه لازم نیست و هموطنان می‌توانند با چهار مدرک هویتی دیگر رأی خود را به صندوق بریزند.

معاون سیاسی وزیر کشور، پیش ثبت نام، حضور جوانان و بانوان را سه رویداد مهم در انتخابات پیش رو برشمرد و تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ۴۰ سال سن دارند که نشان می‌دهد ثبت نام جوانان نسبت به دوره‌های قبل بیشتر شده است.

وی افزایش حضور بانوان برای داوطلبی نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح کشور را اتفاقی بسیار ارزشمند دانست و افزود: مجموعه گروه‌ها و فعالین سیاسی آمادگی دارند تا انتخاباتی پرشور را رقم بزنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه