English

سخنگوی وزارت امور خارجه:

آینده از آن فلسطین است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آینده از آن فلسطین است و رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی شکست ترمیم ناپذیری تجربه کرده و فلسطین به قبل از آن بر نمی‌گردد.

آینده از آن فلسطین است
به گزارش خبرگزاری موج

، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست پرسش و پاسخ که با محور شهادت سردار سلیمانی و عملیات طوفان الاقصی ، ظهر سه شنبه در سالن جلسات بوستان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی و در ٨٨ امین روز جنگ و تجاوز ناجوانمردانه رژیم غاصب اسرائیل علیه غزه مظلوم اما مقاوم هستیم لذا معطوف به فلسطین و نقش حاج قاسم در قضیه فلسطین صحبت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ایران مسئله فلسطین را اولین و مهمترین موضوع جهان اسلام و منطقه می‌داند چرا که یک کشور اشغال شده است که متعلق به ملت دیگر است.

وی عنوان مرد: تعرض به قبله اول مسلمین جهان و کشتار هزاران نفر از صاحبان یک سرزمین و کوچاندن میلیون‌ها نفر از صاحبان آن سرزمین و محروم کردن یک ملت اصیل از حقوق قانونی خود و تأسیس رژیمی مبتنی بر اپارتاید بزرگترین منکر و بارزترین نقض حقوق بشر و بی عدالتی در حق نوع بشر در تاریخ معاصر بشری بوده و هست و علاوه بر آن این رژیم جعلی ماهیت نژاد پرستی دارد که به دنبال حذف کامل یک ملت بود و هست و به دنبال توسعه سرزمین برای هویت جعلی خود است.

وی توضیح داد: رژیم صهیونیستی راهبرد بقای خود را در ایجاد بی ثباتی در منطقه و جهان اسلام دارد و بر آن ایستاده و پافشاری می‌کند و ما با نگاه بلند قرانی اسلامی و نیز برخواسته از قانون اساسی مبتنی بر قرآن و اسلام و بر پایه ارزش‌های انسانی حقوق بین المللی فلسطین را مسئله دنیا می‌داند و بقا رژیم صهیونیستی را تهدید صلح بین المللی می‌شناسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بقای رژیم صهیونیستی راهبرد سلطه بین المللی علیه ملت‌های منطقه است؛ انگلیس در رأس این موضوع است و آمریکا در رأس نظام کنون سلطه جهانی در چند دهه اخیر با تمام قوا در حمایت از بقا آن با تمام توان ایستاده‌اند و آمریکا می‌گوید امنیت اسرائیل امری غیر قابل مذاکره برای ما است.

این مسئول تصریح کرد: دشمن به دنبال چشم پوشی از اشغال یک سرزمین نیست بلکه مسئله پروژه نظام سلطه در جهان اسلام و بین المللی است که در صورت تثبیت رژیم صهیونیستی یک گام از چندین مرحله از روند سلطه تحقق یافته و بقیه آغاز می‌شود، مقاومت برای آزادی سرزمین تحت اشغال بر اساس منشور ملل متحد حق هر کشور است و مقاومت در سالیان گذشته در فلسطین و نیز در طوفان الاقصی یک اقدام مشروع و واکنش طبیعی در برابر اشغالگری بود و واکنش رژیم اسرائیل در برابر این اقدام آزادی خواهانه هیچ مشروعیتی ندارد.

کنعانی تبیین کرد: سازش که نظام سلطه به دنبال آن است و برخی آن را در منطقه ترویج می‌کنند و بر بخشی از جریانات فلسطین نیز قبولانده اند, باید گفت که یک حرکت باطل است که هیچ منطقی در آن وجود ندارد. ملت فلسطین رشید و بالغ است که می‌تواند خودش برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد.

وی بیان کرد: ایران مقاومت را حق طبیعی فلسطین می‌داند و بر مبنای نرم‌های مردم سالاری که غرب شعارش را می‌دهد راهکار مردم سالارانه برای حل بحران فلسطین معرفی کرده و این را در سازمان ملل نیز به دنیا معرفی کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه تبیین کرد: حمایت از مقاومت امر مردودی نیست، مخالف با آرامش و صلح نیست بلکه با هدف صلح حقیقی است و می‌خواهد که سرزمین به صاحب اصلی آن برگردد و بتواند سرزمین و آینده را به نحوی که می‌خواهند رقم بزنند و سلطه آمریکا در منطقه خاتمه یابد که از اساس غیر قانونی است.

وی یاداور شد: در آستانه ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی به دستور مستقیم رئیس جمهوری آمریکا باید گفت که او شهید قدس و شهید صلح است که برای ارامش در منطقه می‌جنگید و شهید راه دفاع از انسان و بشریت است.

کنعانی تصریح کرد: هم او بود که گفت خدا را انتخاب کردم و راه او را و اگر سلاح در دست گرفتم برای ایستادن مقابل آدم کشان است نه برای ادم کشتن؛ او شهید و قهرمان مقابله با تروریسم است که نظام سلطه ترور او را در جهت اهداف ضد بشری استفاده کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان تروریسمی را در قالب داعش ایجاد کردند که به منظور پیشبرد مهندسی منطقه و باز مهندسی اسلام که او ریشه این پروژه را از عمق زد و قطع کرد و با ترور او جز ترور فیزیکی او هیچ دستاوردی دیگری رقم نخورد بلکه مکتب او در منطقه رشد کرد و به بلوغ بیشتر از همیشه رسید و مقاومت مفهومی جهانی پیدا کرده است.

این مسئول توضیح داد: این رژیم یک رژیم تروریستی و جعلی است که بقا آن تهدید صلح بین المللی است و این دیدگاه یک برداشت جهانی شده و آمریکا امروز در جهان منزوی شده و تنها کشوری که از وتو برای این موضوع و دفاع از اسرائیل استفاده کرده و علناً به تداوم جنگ کمک می‌کند آمریکا است.

کنعانی یادآور شد: نگاه اسلامی اخلاقی و سیاسی ایران اسلامی در خصوص فلسطین در نگاه ملت‌های جهان جایگاه ویژه ای دارد و آینده از آن فلسطین است و رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی شکست ترمیم نپذیر تجربه کرده و مسئله فلسطین به قبل از آن بر نمی‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه