English

سخنگوی وزارت خارجه:

نقش مستقیم آمریکا در حمله رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین را نمی توان نادیده گرفت

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به نقش آمریکا در جنگ غزه، گفت: نقش مستقیم و غیرقابل انکار دولت آمریکا در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را نمی‌توان نادیده گرفت.

نقش مستقیم آمریکا در حمله رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین را نمی توان نادیده گرفت
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، ناصر کنعانی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی با محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و استمرار جنایات جنگی این رژیم در غزه و کرانه باختری، گفت: بسیار دردناک و اسف بار است که جنایات وحشیانه این رژیم به شدت ادامه دارد. 

وی افزود: صبح امروز هم خبری منتشر شد مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی به یک بیمارستان فعال در غزه حمله کرده است که این اقدامات چیزی جز جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی نیست. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه جامعه بین‌الملل مسئولیت جلوگیری از تداوم این جنایات را برعهده دارد و با ابراز همدردی با مردم فلسطین اظهار کرد: مردم فلسطین با اقتدار در مقابل این رژیم کودک کش ایستاده اند.

کنعانی با اشاره به نقش آمریکا در جنگ غزه، گفت: نقش مستقیم و غیرقابل انکار دولت آمریکا در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را نمی‌توان نادیده گرفت. 

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی هیمنه و جایگاهی که این رژیم برای خود متصور بود را درهم شکست. در مقابل این رژیم از مردم غیرنظامی انتقام گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: جمله‌ای هم از منابع آمریکایی منتشر شد که این کشور تسلیحات و تجهیزات جدیدی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و این جای تأسف دارد. وزیر خارجه آمریکا حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل را یک اصل اساسی و غیرقابل مذاکره می داند.

 

اخذ تضمین لازم از آمریکا/ بلوکه شدن اموال ایران نیازمند تصویب سناست

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به تلاش کنگره آمریکا برای بلوکه کردن پول‌های ایران گفت: دولت آمریکا باید به تعهدات خود در توافق با ایران پایبند باشد و در این ارتباط تضمین‌های لازم را گرفتیم چون آمریکا نشان داد قابل اعتماد نیست.

وی اضافه کرد: این منابع در دسترس دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و ما می‌توانیم متناسب با نیازهای خود از این منابع استفاده کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور خاطرنشان کرد : برخی نمایندگان کنگره آمریکا گویی نماینده لابی صهیونیستی هستند نه نماینده مردم. اینکه کنگره آمریکا چشم بر جنایات علیه مردم فلسطین ببندد و انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران نشانه بگیرد و تعهدات قانونی خود را نقض کند قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: طرح بلوکه شدن پول‌های ایران نیازمند تصویب سنا و امضای رئیس جمهور آمریکاست. دولت آمریکا باید به تعهدات خود در توافق با ایران پایبند باشد.

کنعانی در بخش دیگری از نشست بار دیگر به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه اشاره کرد و گفت: دور جدید حملات رژیم صهیونیستی زمانی آغاز شد که وزیر دفاع آمریکا در اتاق کابینه جنگ رژیم صهیونیستی حضور داشت و این نشان دهنده نقش مستقیم آمریکا است. آمریکا تسلیحات و تجهیزات جدیدی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و دست این رژیم را برای استمرار جنایات خود پُر کرده است.

وی افزود: دولت آمریکا امروز یک طرف جنگ است، اما این موضوع با اظهارات آمریکایی‌ها که می‌گویند ما خواهان گسترش جنگ نیستیم و برای عدم کشتار غیرنظامیان به اسرائیل تذکر دادیم، در تضاد است.

 

حمایت از فلسطین باید اصل اساسی برای همه دولت‌ها باشد

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران حمایت از فلسطین را یک اصل اساسی و انسانی و یک اولویت مهم می‌داند، اظهار کرد:  این باید یک اصل اساسی برای همه دولت ها و سازمان های بین‌ المللی از جمله سازمان مللی باشد که امروز گروگان آمریکا است.

به گفته وی، سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی نشان دادند که از توانایی کافی برای تامین امنیت و صلح در جهان برخوردار نیستند و آمریکا از میزبانی خود برای سازمان ملل و قدرتی که دارد سواستفاده می‌کند.

 

هیچ اقدام ضد ایرانی بدون پاسخ نمی‌ماند

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره شهادت ۲ مستشار نظامی ایران در سوریه توسط رژیم صهیونیستی گفت: ایران به تعرضات به منافع کشور در منطقه پاسخ می‌دهد و پاسخ خواهد داد. هیچ اقدامی علیه ایران و منافع ایران و نیروهای مستشاری ما در سوریه، بدون واکنش نخواهد ماند و کسانی که اقدام می‌کنند و اقدام کرده‌اند این موضوع را تجربه کرده‌اند. 

 

هیچ پیروزی نظامی برای رژیم صهیونیستی متصور نمی‌شود

کنعانی با بیان اینکه در جریان تحولات اخیر در اراضی اشغالی، برای رژیم صهیونیستی هیچ‌گونه پیروزی نظامی تصور نمی‌کنیم، گفت: معتقدیم مسیر نظامی برای رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم یک شکست تمام عیار و بن‌بست است.

وی افزود: همان طور که پیش از این اشاره شد، جامعه جهانی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی دارای مسئولیت است و باید در راستای توقف این جنایت ها به مسئولیت خود عمل کند.

 

سفر امیرعبداللهیان به روسیه

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست وزرای امور خارجه کشورهای حاشیه خزر، بیان کرد: این نشست سه‌شنبه پیش رو در مسکو برگزار می‌شود، و وزیر خارجه برای شرکت در آن به روسیه سفر می‌کند.

 

 استقبال از تلاش عمان برای مذاکرات رفع تحریم‌ها 

کنعانی درباره رایزنی یکشنبه شب وزیران خارجه ایران و عمان در تهران گفت: محور گفت‌وگوها روابط دوجانبه و مسئله مهم فلسطین بود اما دولت عمان با سوابق تلاش‌ها و ابتکارعمل‌هایی که داشت، درباره مذاکرات رفع تحریم اهتمام زیادی دارد. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از اهتمام همراه با حسن نیت عمان و از اینکه عمان بتواند ایفای نقش کند، استقبال می‌کند.

 

همکاری ایران با آژانس سازنده است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر «رافائل گروسی» درباره برنامه هسته‌ای ایران و همچنین رایزنی اخیر وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: از مدیرکل آژانس انتظار داریم مسائل مربوطه را از لحاظ فنی بیان و به دور از شائبه‌های سیاسی مطرح کند. موضوعات سیاسی ما با اروپا، قابل توجه است، ضمن اینکه اتحادیه اروپا در خصوص موضوعات مرتبط با ایران خصوصا برجام و آژانس با مواضعی که اتخاذ می‌کنند، رویکردی غیرسازنده است.

کنعانی تصریح کرد: بارها تاکید کردیم، در حالی که ایران ذیل برجام، به تعهدات خود پایبند و ۱۵ گزارش آژانس هم موید آن بود، این آمریکاست که یکجانبه و غیرقانونی از آن خارج شد و تحریم‌های ضالمانه علیه ایران اعمال کرد که این نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ است. 

وی افزود: بر اساس برجام، تعهدات، متقابل است. جمهوری اسلامی ایران پس از یک سال خویشتنداری در مقابل اقدامات آمریکا و بی‌عملی اروپا، حقوق خود را در برجام ذیل بندهای ۲۶ و ۳۶ توافق، برخی گام‌های جبرانی را اتخاد کرد.

کنعانی یادآورشد: مدیرکل آژانس و تروئیکای اروپایی مواضعی را اتخاد کردند که اساسا به معنای نادیده گرفتن این واقعیات است. متاسفانه آن‌ها توجهی به عدول آمریکا از تعهدات و بی‌عملی اروپا ندارند و اتهامات یکجانبه‌ علیه ایران مطرح می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه