English

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

احداث پتروشیمی و پالایشگاه سبب می‌شود نقدینگی‌های سرگردان به تولید تزریق شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بدون‌شک احداث چنین پروژه‌هایی سبب می‌شود نقدینگی‌های سرگردان به تولید تزریق شوند گفت: ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه‌ها افزون بر مزیت‌هایی مانند تولید فرآورده، تسریع در انتقال و توزیع فرآورده‌های گوناگون نفتی به نقاط دورافتاده و سخت‌گذر، سبب تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت پالایش می‌شود.

احداث پتروشیمی و پالایشگاه سبب می‌شود نقدینگی‌های سرگردان به تولید تزریق شود

حسین حسین‌زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان اینکه یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات مرتبط با خام‌فروشی ساخت پالایشگاه است، اظهار کرد: یکی از راه‌های دستیابی به توسعه در نفت، تاسیس پتروشیمی و پالایشگاه‌هاست، از این‌رو ایجاد پتروشیمی و پالایشگاه باید به‌عنوان سیاستی راهبردی از سوی همه دولت‌ها اجرایی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بدون‌شک احداث چنین پروژه‌هایی سبب می‌شود نقدینگی‌های سرگردان به تولید تزریق شوند. گفت: ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه‌ها افزون بر مزیت‌هایی مانند تولید فرآورده، تسریع در انتقال و توزیع فرآورده‌های مختلف نفتی به نقاط دورافتاده و سخت‌گذر، سبب تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت پالایش می‌شود.

حسین‌زاده تصریح کرد: پالایشگاه‌سازی سبب توسعه صنایع پایین‌دستی و تولید محصولات پتروشیمی می‌شود و به تقویت منابع ارزی کمک می‌کند؛ از این‌رو باید دولت به کمک مجلس اقدام ساخت بیش از بیش پالایشگاه و پتروپالایشگاه کند.

وی با اشاره به اینکه احداث پروژه‌های نفت و گاز به‌ویژه پتروپالایشگاه‌ها سودآور است و بازگشت سرمایه خوبی دارند، تاکید کرد: احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها، جلوگیری از فروش نفت خام، تبدیل آن به فرآورده‌های با ارزش، ایجاد ارزش اقتصادی برای کشور، اشتغال، بی‌اثر کردن تحریم‌ها، افزایش درآمد ارزی، رسیدن به تنوع مشتری و... را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: باید به سمت ایجاد پتروشیمی و پالایشگاه فراتر از مرزها برویم و همان‌طور که امروز در ونزوئلا این اقدام را انجام دادیم در سایر کشورها نیز اقدام به احداث پتروشیمی و پالایشگاه کنیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه