English

دبیر شورای نگهبان:

باید اجرای صحیح قانون اساسی به مطالبه عمومی تبدیل شود

دبیر شورای نگهبان گفت: ابعاد مختلف قانون اساسی باید توسط رسانه‌ها و نهادهای آموزشی به جامعه معرفی شود تا اجرای صحیح این قانون به مطالبه عمومی تبدیل گردد.

باید  اجرای صحیح قانون اساسی به مطالبه عمومی تبدیل شود
به گزارش خبرگزاری موج

، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ این شورا با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از خداوند متعال درخواست کرد تا به همه توفیق درس‌آموزی از سیره آن حضرت عطا فرماید.

وی در ادامه بیان کرد: حضرت زهرا (س) در دوره کوتاه زندگی‌شان الگویی متعال از زندگی فردی و اجتماعی مبتنی بر ارزش‌های الهی به یادگار گذاشتند که بارزترین وجه آن، استقامت در راه دفاع از حق بود.

 

گسترش نگاه جهانی قانون اساسی در دنیا

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز تصویب قانون اساسی گفت: قانون اساسی، حاصل تلاش‌های مجاهدان مومنی است که آرمان‌شان تحقق جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های الهی بود.

وی خاطرنشان کرد: قانون اساسی علاوه بر اینکه نحوه اداره کشور را مشخص کرده، هدف متعالی‌تر را که سعادت جامعه بشری است با تکیه بر ارزش‌های الهی دین اسلام، ترسیم کرده است.

آیت‌الله جنتی عنوان کرد: بخش زیادی از عداوت‌های دشمنان انقلاب اسلامی ناشی از ترس آن‌ها از نگاه جهانی قانون اساسی است. خوشبختانه نه تنها دسیسه‌های دشمنان به نتیجه نرسیده، بلکه اکنون ارزش‌هایی مانند دفاع از مظلومان و مقابله با استکبار در حال گسترش است.

وی در همین رابطه به اعتراضاتی که در روزهای گذشته در سراسر جهان در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: این اعتراضات نشان‌دهنده گسترش نگاه جهانی قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

آیت‌الله جنتی در پایان تاکید کرد: ابعاد مختلف قانون اساسی باید توسط رسانه‌ها و نهادهای آموزشی به جامعه معرفی شود تا اجرای صحیح این قانون به مطالبه عمومی تبدیل گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه