English

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

خرید مسکن رویاست/ اجازه ندادند فرانشیز بازنشستگان رایگان شود

مسعود پزشکیان خرید مسکن را با وجود پرداخت این حقوق به کارمندان یک رویا دانست و درباره مصوبه مجلس برای برنامه هفتم توسعه گفت: طبق مصوبه مجلس فرانشیز کمیته امدادی‌ها و بهزیستی، رایگان و تا دهک پنجم ۲۰درصد شد اما قبول نکردند تا فرانشیز بازنشستگان رایگان شود.

خرید مسکن رویاست/ اجازه ندادند فرانشیز بازنشستگان رایگان شود

مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره ساخت مسکن ۲۵ متری گفت: خرید مسکن یک رویا است و با این حقوقی که به کارمندان و حتی اعضای هیات علمی می دهند نمی توان مسکن خرید.

 

وعده ساخت مسکن، شعار است

وی افزود: وعده مسکن یک شعار است که شعار دادن کار سختی نیست دو سال و اندی از دولت گذشت باید هر سال یک میلیون مسکن درست کند که تا پایان چهار سال هم یک میلیون مسکن ساخته نمی شود چه برسد چهار میلیون مسکن.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: بین آنچه که ما می گوییم و آنچه که در کف جامعه اتفاق می افتد فاصله فراوان است که با شعار دادن مشکل حل نمی شود. مجلس هر گاه می خواهد حقوق را افزایش دهد دولت می گوید پول ندارم. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه در این شرایط که خرید مسکن رویاست، مسکن 25 متری برای زوج جوان بد نیست، به بیان خاطره شخصی خود پرداخت و بیان کرد: زمانی که ازدواج کردم در به در دنبال اتاق برای زندگی می گشتیم و در خوابگاه دانشجویی با کمترین امکانات شروع به زندگی مشترک کردیم و خوشحال هم بودیم.

وی افزود: امیدوار بودیم که مدرک گرفتیم و پزشک شدیم مسکن فراهم کنیم دنبال یخچال و فرش آنچنانی نبوده ایم. امروز توقعات را بالا بردیم. برای کسی که چیزی ندارد 25 متری آرزو است. به مهمان می گفتیم خودتان بپزید، بخورید و هزینه کنید.

 

محور برنامه هفتم توسعه در حوزه بهداشت و درمان همان برنامه ششم است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به مصوبات بهداشت و درمان در برنامه هفتم توسعه گفت: چیز خاصی در برنامه هفتم نیاورده‌ایم برنامه ششم را آوردیم چون شواهد علمی داشت. خدمت سلامت باید کیفیت داشته باشد و درغیراینصورت مسئول آن باید پاسخگو و دستورالعمل ها باید در آن باشد تا همه رعایت کنند. 

پزشکیان ادامه داد: از نظر علمی و منطقی نمی توان نقشه ای کشید و وسط راه نقشه ای دیگر ترسیم کرد در این صورت  آنچه که بافتیم را رشته می کنیم. پس بهتر است یک راه درست انتخاب کنیم و تا آخر آن راه درست را ادامه دهیم.

وی اذعان کرد: طبق مصوبه مجلس قرار شد فرانشیز بیمارستان از کمیته امدادی ها و بهزیستی ها رایگان باشد؛ مصوب کردیم تا دهک پنجم هم ۲ درصد هزینه فرانشیز را پرداخت کنند یعنی اگر هزینه بیمارستان ۱۰۰ میلیون شد ۲ میلیون را پرداخت کنند تا کمی فشار را از روی دوش بیماران و خانواده های آنان برداریم و قرار شد فرانشیز بازنشستگان را رایگان کنیم که قبول نکردند و اجازه ندادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه