English

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد:

برنامه ریزی درست و اصلاح قوانین برای توسعه مشارکت خیرین

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در هجدهمین اجلاس خیرین سلامت فارس، بر اهمیت برنامه ریزی درست و اصلاح قوانین برای توسعه مشارکت خیرین تاکید کرد.

برنامه ریزی درست و اصلاح قوانین برای توسعه مشارکت خیرین

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حسین علی شهریاری در این اجلاس سالانه که امروز در شیراز برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مردم مظلوم غزه و محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی، گفت: باید با برنامه ریزی درست و اصلاح قوانین جلوی دلسرد شدن خیرین را بگیریم و موانع را رفع کنیم تا خیرین به اقدامات خود ادامه دهند.

او افزود: مقام معظم رهبری تاکید داشته اند که از ظرفیت خیرین غافل نشوید و در همین راستا مجمع خیرین تامین سلامت فارس در سال ۸۸ ایجاد شد.

شهریاری با اشاره به ویژگی های حوزه سلامت اظهار کرد: بهترین کارهای خیر در حوزه سلامت انجام شده و با توجه به هزینه های بالای حوزه درمان، باید زیرساختی فراهم کنیم که بر حوزه بهداشت و امور پیشگیرانه تمرکز شود؛ چرا که در گذشته با بیماری های واگیر مواجه بودیم، اما امروزه بیماری های غیرواگیر مانند دیابت و فشارخون در جامعه زیاد شده است و حتی جوانان بسیاری را مبتلا کرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این اجلاس و مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: ما به عنوان مجمع خیرین سلامت کشور دست خیرین را می بوسیم و از آنها در تمام استان ها کمک و حمایت می کنیم.

 

مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت

شیراز و استان فارس در حوزه خیرین پیشرو و پیشتاز است

محمدجواد حیدری پور، در هجدهمین اجلاس سالانه خیرین سلامت فارس، با اشاره به آمارهای خیرین در ایران و جهان گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده، رتبه کشور در دنیا در زمینه کار خیر رتبه ۲۲ است که اگر همه اقدامات خیرین ثبت شود، در میان ۱۰ رتبه برتر دنیا در زمینه کارهای خیر قرار می گیریم.

او با بیان اینکه برخی خیرین مایل به ذکر اقدامات خود نیستند، افزود: در سال های اخیر و پس از کرونا اقدامات و کمک های خیرین رشد بیشتری داشته زیرا توجه خیرین و مردم به حوزه سلامت بیشتر شده است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت اظهار کرد: سه محور اصلی حوزه خیرین در وزارت بهداشت شامل «عدالت و شفافیت»، «اولویت بهداشت و پیشگیری» با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و «تمرکز بر مناطق کم برخوردار کشور» است.

حیدری پور با اشاره به اینکه اتفاقات بزرگی در حال انجام است، گفت: در وزارت بهداشت برای اصلاح قوانین و ضوابطی که مانع کار خیرین است، آمادگی داریم تا با کمک مجلس شورای اسلامی مسایل بررسی و اصلاح و قوانین موجب تشویق خیرین شود.

مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بررسی عملکرد دو سال ابتدایی دولت سیزدهم در حوزه خیرین و سازمان های مردم نهاد نشان می دهد که شیراز و استان فارس در حوزه خیرین پیشرو و پیشتاز است و خوشحالیم که استان فارس در این زمینه پیشرو است.

تقدیر از خیرینی که در سال های گذشته با حوزه سلامت همکاری داشته اند، تقدیر از مجمع خیرین تامین سلامت فارس و دانشگاه های علوم پزشکی در استان فارس، تقدیر از ائمه جمعه شیراز و شهرستان ها، تقدیر از استاندار فارس و فرمانداران در حمایت از اقدامات نیکوکاران در حوزه سلامت فارس، از دیگر محورهای صحبت های حیدری بود.

او تاکید کرد: تلاش می کنیم تا انجام وظیفه کرده و در مورد تسهیل گری و برداشتن موانع از سر راه خیرین اقدام کنیم.

هجدهمین اجلاس سالانه خیرین سلامت فارس امروز، نهم آبان، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با تقدیر از خیرین حوزه سلامت استان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه