English

معاون اقتصادی نخست وزیر افغانستان:

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران در اولویت اهداف افغانستان است

معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران در اولویت ما قرار دارد .

توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران در اولویت اهداف افغانستان است

به گزارش خبرگزاری موج، ملا عبدالغنی برادر، امروز پنجشنبه پس از بازدید از ظرفیت‌های تجاری و اقتصاد بندر چابهار در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران اقتصادی و سیاسی بندرچابهار اظهار کرد: افغانستان معادن بسیار زیادی دارد و از این رو بندر چابهار برای صادارت مواد معدنیِ افغانستان مورد توجه ما به ویژه سرمایه‌گذاران است.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی، روابط اقتصادی و سیاسی دیرینه با ایران و همسایگی با استان سیستان و بلوچستان، افزود: همه تلاش هیات حاکمه افغانستان این است که با ایران رابطه حسنه، دوستانه، اقتصادی و سرمایه گذاری داشته باشد و برای ما ایران برای توسعه روابط، یک فرصت است.

معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان گفت: افغانستان در خشکی محصور شده که برای رسیدن و دستیابی به بازارهای بزرگ و آب‌های آزاد، به خاک و آب‌های ایران نیاز شدید داریم و ما می‌توانیم ایران را به آسیای میانه و کشورهای همجوار افغانستان متصل کنیم.

وی ادامه داد: اگر ایران زمینه را فراهم کند ما، برای سرمایه گذاری و تجارت بلندمدت در بندر چابهار و سایر نقاط سیستان و بلوچستان کاملاً آماده هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه