English

بازار بزرگ روسیه نیازمند محصولات تولیدی ایران است

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری گفت: بازار بزرگ روسیه و کشورهای قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و گرجستان نیازمند محصولات تولیدی ایران است.

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان اظهار کرد: حفظ بقای ملی، امنیت، منافع و ارزش‌ها، استقلال، تامین رفاه، آسایش، توسعه همه‌جانبه، رشد و کمال انسان‌ها از اهداف اساسی و غیر قابل تغییر دولت‌های مختلف است.

وی توانمندی فرهنگی، نرخ بالای با سوادی و اقلیم مناسب را از جمله موقعیت‌های الهی عنوان کرد و افزود: خداوند نعمت‌های مذکور را به گیلان و کشور عنایت کرده است.

رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران با بیان اینکه انتظار داریم گیلان همان‌گونه که در تمدن و فرهنگ پیشرو بوده در آسایش ملت ایران نیز پیشگام باشد، تصریح کرد: آذر ماه امسال همایش «آمایش سرزمینی، جایگاه خزر و چشم‌انداز توسعه گیلان» در این استان برگزار می‌شود.

رحیم‌صفوی، نزدیکی گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز را فرصت بسیار مناسبی برای افزایش ارتباطات ایران با این کشورها خواند و بیان کرد: همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی گیلان در برگزاری همایش مذکور حائز اهمیت است.

وی متذکر شد: برگزاری همایش آمایش سرزمینی، جایگاه خزر و چشم‌انداز توسعه گیلان موجب معرفی این استان به دنیا می‌شود.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری به ظرفیت بالای کالای کشاورزی روسیه از ایران اشاره کرد و گفت: بازار بزرگ روسیه و کشورهای قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و گرجستان نیازمند محصولات تولیدی ایران به‌ویژه گیلان است.

رحیم‌صفوی، دستیابی به استانداردهای تولید مواد غذایی روسیه و تقویت حمل و نقل دریایی و ریلی برای استفاده از فرصت‌های صادراتی این کشور را مهم عنوان کرد.

وی به فعالیت انجمن ژئوپلیتیک ایران اشاره کرد و یادآور شد: انجمن مذکور در تهران و شعبه گیلان آمادگی دارد تا در برنامه ششم توسعه در بخش آمایش سرزمینی تا سطح شهرستان‌ها به این استان کمک کند.

*در توسعه گیلان غفلت شده است

استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور به غفلت از فرصت‌ها برای توسعه این استان اشاره کرد و گفت: مجموعه برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های انجام شده در گیلان در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و شکوفایی آن است.

محمدعلی نجفی به وجود همدلی، همزبانی، همکاری و همراهی خوب مجموعه مدیرتی استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: گیلان از استان‌های مثال‌زدنی در موضوع مذکور است.

وی با بیان اینکه گیلان از فرصت‌های ملی برخوردار است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته از فرصت‌های مذکور به نحو مطلوب بهره گرفته نشده است.

استاندار گیلان به حضور سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر گردشگر در این استان اشاره کرد و یادآور شد: برخی از مسؤولان گیلان را تنها با جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ نفری در نظر می‌گیرند.

نجفی با تأکید بر اجرای پروژه‌های راه‌آهن، آزادراه و بهره‌گیری از فرصت دریا در گیلان، بیان کرد: باید از موهبت‌های خداوند که به گیلان عنایت فرموده، بهره لازم را ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه