English

معاون اول رئیس جمهور وارد قرقیزستان شد

معاون اول رئیس جمهور به منظور شرکت در بیست و دومین نشست شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای، دقایقی پیش وارد بیشکک پایتخت قرقیزستان شد.

معاون اول رئیس جمهور وارد قرقیزستان شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد مخبر عصر امروز چهارشنبه به وقت محلی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی ماناس از سوی یکی از وزرای قرقیزستان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیشکک و برخی مدیران و معاونین وزارت امور خارجه مورد استقبال قرار گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

توقف حملات به غزه از موضوعات نشست نخست وزیران شانگهای خواهد بود

 

قرار است تا ساعتی دیگر معاون اول رئیس جمهور کشورمان و «عاقلبیک جبار اف» نخست وزیر قرقیزستان در محل دفتر دولت این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین گفتگو کنند.

دیدار و رایزنی با نخست وزیر‌ روسیه و همچنین مذاکره خصوصی با وزیر امور خارجه پاکستان از دیگر برنامه های روز نخست سفر معاون اول رئیس جمهور به کشور‌ قرقیزستان خواهد بود.

گفتنی است وزرای نفت و راه و شهرسازی در این سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور کشورمان را همراهی می کنند.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که در سال 2001 توسط کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی پایه‌گذاری شد و پس از آن در سالهای بعد، ایران، مغولستان، پاکستان، هند، افغانستان و بلاروس به عنوان عضو ناظر به این سازمان پیوستند و در حال حاضر ایران، چین،‌ روسیه، هند،‌ قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، پاکستان و ازبکستان 9 عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای به شمار می‌روند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه