English

امیرعبداللهیان در نشست خبری پس از نشست گروه موسوم به ۳+۳:

امیدواریم شاهد هیچگونه زبان زور و تهدید در منطقه قفقاز جنوبی نباشیم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به شعار صلح و پیشرفت در قفقاز جنوبی در نشست فرمت ۳+۳، تاکید کرد: امیدوارم در آینده شاهد هیچگونه تهدید و به کارگیری زبان زور در منطقه قفقاز جنوبی نباشیم.

امیدواریم شاهد هیچگونه زبان زور و تهدید در منطقه قفقاز جنوبی نباشیم

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان شامگاه دوشنبه در نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی درباره نشست موسوم ۳+۳ گفت: نخستین نشست فرمت ۳+۳ با تمرکز بر موضوع منازعه در قفقاز جنوبی در سطح معاونان وزارت خارجه در روسیه و امروز در سطح وزیران در تهران برگزار شد.

وی افزود: امیدواریم در ادامه برگزاری آن، شاهد حضور کشور دوست گرجستان هم باشیم و نشست بعد توافق شد در ترکیه انجام شود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: اینکه همزمان با تحولات در غزه و تجاوزات مستمر رژیم جعلی صهیونیستی ابن نشست برگزار می شود دو پیام دارد، اول اینکه برای پرداختن و تمرکز بیشتر و دوجانبه در سطح وزرا و فرصت دیدار با رئیس جمهور محترم استفاده کردیم و راهکار جدی برای توقف جدی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و متوقف کردن اقدامات برای کوچ اجباری مردم غزه و کمک رسانی به آنان را همراه داشته باشیم.

رییس دستگاه دیپلماسی اذعان کرد: ایران در اوج بحران در غرب آسیا، نسبت به مسأله قفقاز توجه دارد.

وزیر امور خارجه با اشاره به شعار صلح و پیشرفت در قفقاز جنوبی تاکید کرد: امیدوارم در آینده شاهد هیچگونه تهدید و به کارگیری زبان زور در منطقه قفقاز جنوبی نباشیم.

 

رهبران مقاومت بر تداوم مبارزه با رژیم صهیونیستی آمادگی طولانی دارند

وزیر امور خارجه با بشاره به صحبت شب گذشته خود با اسماعیل هنیه اظهار کرد: رهبران مقاومت تاکید دارند که برای تدوام مبارزه در بخش نظامی با رژیم صهیونیستی آمادگی طولانی و تاکید دارند رژیم صهیونیستی مقاومت را هدف قرار دهند نه غیرنظامیان و کودکان را.
وی افزود: یکی از موضوعات و صحبت‌ها در نشست امروز درباره تحول در فلسطین بود و خصوصا ترکیه و روسیه مواضع دقیق بر توقف فوری جنگ و کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان و ارسال کمک داشتند.وزیر خارجه بیان کرد: در نشست امروز به احترام فلسطین پرچم این کشور را در دو سوی این نشست بر افراشتیم.

 

از روسیه و چین خواستیم تا قطعنامه علیه فلسطین را وتو کنند

وزیر امور خارجه کشورمان درباره قطعنامه ای که آمریکا قرار است آن را در شورای امنیت تصویب کند، گفت: آمریکا امروز یک طرفه و تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته امروز به ضرس قاطع مدیریت جنگ را نیروهای امنیتی در آمریکا پیش می‌برد. سیستم امنیتی و نظامی و اطلاعاتی در سرزمین اشغالی کاملا فرو ریخته اما آمریکار موتور هدایت را در دست گرفته و تلاش می کند تا رژیم اسرائیل فروپاشیده را نجات دهند. 

وی ادامه داد: در همین چارچوب سفر بایدن و بقیه مقامات آمریکایی به سرزمین اشغالی آنها به دنبال آن هستند قطعنامه ای در محل سازمان ملل و شورای امنیت صادر شود که با لاوروف که حق وتو دارد گفتگوی مهمی در این زمینه داشتیم و با چین هم رایزنی کردیم تا قطعنامه ای علیه منافع فلسطین صادر نشود و آمریکا نتواند به طور یکجانبه به حمایت خود از رژیم پر ادعا با سلاح‌های پیشرفته ادامه ندهد.

 

امیرعبدالهیان خطاب به بایدن: آقای بایدن، ریاکاری را متوقف کنید

وزیر امور خارجه در ادامه نشست خبری با توجه به وضعیت فلسطین اشغالی گفت: میخواهم این جمله را به رئیس جمهور آمریکا بگویم که آقای بایدن، ریاکاری را متوقف کنید. آیا این بود شعار انتخاباتی که از حقوق بشر و رعایت آن سخن می گفتید؟ آیا وجود ۲۰ هزار مجروح و صدها هزار بی خانمان نتیجه حقوق بشری است که از آن یاد کردید؟!

 

در زنگزور کریدوری از ایران به نخجوان طراحی شده است

امیرعبداللهیان با بیان اینکه در نشست امروز موضوع عدم تغییر ژئوپولتیک در منطقه مورد بررسی قرار گرفت و در دیداری که با آقای الهام علی اف داشتم وی به صراحت اعلام کرد تغییری در مرزها و ژئوپولتیک قفقاز جنوبی نداریم، بیان کرد: در زنگزور هم کریدوری از ایران به نخجوان طراحی شده است. وزیر امور خارجه گفت: معتقدیم مسائل منطقه با کنشگری اهل منطقه باید رفع شود و حضور کنشگران فرامنطقه ای جز خسارت برای ما چیزی نگذاشته که در عراق و افغانستان این امر را شاهد بوده ایم؛ ضمن اینکه کشورهای منطقه خود شایستگی مدیریت تحول و موضوعات منطقه را دارند.

 

ابتکار سلطان عمان همچنین روی میز است

رییس دستگاه دیپلماسی درباره آخرین وضعیت برجام گفت: قطعا تحولات منطقه ای در کند کردن برجام تاثیر دارد و این موضوع جزو کارویژه های جمهوری اسلامی ایران است. متعهد شده‌ایم در نقطه ای اطلاع رسانی انجام دهیم که در نقطه بازگشت همه طرف‌ها به برجام باشیم.

 

آرزوی دست نیافتنی صهیونیست‌ها در ایجاد کشور جدید فلسطین در مصر و اردن 

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به ما دو بار پیام داده‌اند، گفت: پیام‌ها ۲ محور داشت؛ در محور اول گفتند که دنبال گسترش دامنۀ جنگ نیستیم. محور دوم این بود که از ایران می‌خواهیم خویشتن‌داری کند و دیگر طرف‌ها را هم به خویشتن‌داری توصیه کند.

وی ادامه داد: به آمریکا اعلام کردیم همان‌طور که تلاشتان برای حذف حزب‌الله لبنان نتیجه نگرفت، الان هم در حذف مقاومت فلسطین موفق نخواهید شد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور تصریح کرد: صهیونیست‌ها می‌خواهند کشور جدید فلسطین را در بخش‌هایی از خاک مصر و اردن ایجاد کنند که این تحلیل نیست، براساس اطلاعات ماست و آرزویی دست‌نیافتنی برای صهیونیست‌ها خواهد بود.

 

حقی که غربی ها در نشست مصر برای مردم فلسطین ندیدند

رییس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: وزرای خارجه‌ای که در نشست مصر حضور داشتند گفتند غربی‌هایی که در جلسه بودند حتی حاضر نشدند نسبت به حق مشروعِ مردم فلسطین کلمه‌ای در بیانیۀ پایانی بیاید.

امیرعبداللهیان گفت: امروز حزب‌الله در نقطه‌ای از قدرت قرار دارد که آمریکایی‌ها و غربی‌ها به آن ده‌ها پیام فرستاده‌اند که جبهۀ جنگ جدیدی علیه رژیم صهیونیستی باز نکند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه