English

سخنگوی وزارت خارجه ایران:

نقش حمایتی‌ سمن‌ها در حمایت از ملت فلسطین تاثیرگذار است

مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه امروز میزبان جمعی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و فعالان حامی آزادی قدس شریف بود.

نقش حمایتی‌ سمن‌ها در حمایت از ملت فلسطین تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری موج، مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه امروز میزبان جمعی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و فعالان حامی آزادی قدس شریف بود.

در این نشست ضمن مروری بر تحولات جاری در فلسطین ، نقش گروه‌های مردم نهاد در کمک به توقف فوری کشتار کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی و لغو فوری محاصره نوار غزه و ارسال کمک های بشردوستانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در آغاز این نشست نمایندگان جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حزب الله لبنان به بیان دیدگاههای خود در خصوص تحولات جاری فلسطین پرداخته و حاضران را در جریان وضعیت انسانی غزه قرار دادند.

در ادامه ناصر کنعانی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با اشاره به وضعیت اسفناک مردم بی دفاع و مظلوم غزه در نتیجه محاصره همه جانبه، حملات غیرانسانی و ارتکاب جنایت جنگی توسط رژیم صهیونیستی، خواستار هم افزایی سازمان های مردم نهاد برای دفاع از حقوق مردم فلسطین در حوزه‌های مختلف منطقه ای و بین‌المللی شد و ضمن تاکید بر ضرورت تبیین جنایات رژیم صهیونیستی در عرصه‌ بین‌المللی افزود: سمن‌ها می‌توانند از طریق آگاهی‌بخشی و نیز مشارکت در مستندسازی جنایات صهیونیست ها در حمله به مردم غزه به ویژه زنان و کودکان با همکاری سایر سازمان های مردم نهاد بین‌المللی، نقش حمایتی خود را از ملت مظلوم فلسطین افزایش دهند.

در ادامه این نشست، تعدادی از شرکت کنندگان به ارائه و تبیین پیشنهادات، ابتکارها و راههای ممکن برای افزایش نقش آفرینی سازمان‌های مردم نهاد در  دفاع از مردم فلسطین پرداختند.

شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت همبستگی کشورهای اسلامی در دفاع هم‌افزا و مؤثر از حقوق مردم فلسطین، توقف جنایات جاری صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع غزه، رفع محاصره و ارسال سریع کمک های انسان‌دوستانه و نیز محاکمه سران رژیم اشغالگر قدس بعنوان جنایتکاران جنگی در محاکم بین‌المللی تاکید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه