English

در جلسه شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی:

درخواست رفع تعهد ارزی صدور خدمات فنی مهندسی بررسی شد

موضوع درخواست رفع تعهد ارزی صدور خدمات فنی مهندسی و درخواست واگذاری سهام پالایشگاه نفت امام خمینی شازند به بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی شد.

درخواست رفع تعهد ارزی صدور خدمات فنی مهندسی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری موج، شاهین مستوفی مدیر کل دفتر حسابرسی مالیات سازمان امور مالیاتی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با بیان اینکه اکثر شرکت‌های فنی مهندسی که در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مکلف به بازگرداندن ۱۰ درصد درآمد ارزی بوده‌اند، این تکلیف را انجام نداده‌اند، افزود: ایراد قانونی در شیوه معافیت از مالیات با توجه به فرآیند بازگرداندن تعهد ارزی وجود دارد.

وی گفت: راهکار پیشنهادی سازمان مالیاتی به این صورت است که عملکرد شرکت‌های صادر کننده خدمات فنی مهندسی مورد تایید سازمان برنامه و بودجه که متعهد به برگشت ارز، در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بودند، بر اساس صورت وضعیت آن سه سال و تایید کارفرما، محاسبه و بر اساس آن ۱۰ درصد رفع تعهد ارزی با مهلت ۳ ماهه صورت بگیرد.

در ادامه مدیر کل خدمات فنی مهندسی سازمان توسعه و تجارت گفت: برخی شرکت‌ها گرید سازمان برنامه و بودجه را ندارند اما در خارج از کشور فعالیت و درآمدزایی داشته‌اند، لذا پیشنهاد می‌شود قید “مورد تایید برنامه و بودجه” برداشته شود.

اسکندری با بیان درخواست افزایش مهلت از سه ماه به یک سال گفت: بصورت کلی سازمان توسعه و تجارت با تعهد ارزی شرکت‌های صادر کننده خدمات فنی-مهندسی همواره مخالف بوده است و این قانون را اشتباه می‌داند فلذا اگر تعهد ارزی آن سه سال هم رفع شود مشکل مالیات هم حل خواهد شد.

 با نظر محسن رضایی مقرر شد که بررسی امکان تسویه حساب سال‌های ۱۳۹۷، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از طریق بودجه سال ۱۴۰۳ انجام شود و در صورت عدم حصول نتیجه از این طریق، این موضوع در جلسه شورای سران مطرح شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا درباره دستور دوم جلسه یعنی "بررسی درخواست واگذاری سهام پالایشگاه نفت امام خمینی شازند به بنیاد شهید و امور ایثارگران" گفت: معضل رفع دیون از طریق واگذاری اموال دولت تنها در مورد بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست و بسیاری از سازمان‌ها و نهادها درگیر این موضوع هستند.

مقرر شد که دبیرخانه شورای عالی سران قوا پس از دریافت پیشنهادات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل این مشکل در قالب بودجه ۱۴۰۳، موضوع را در دولت مطرح کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه