English

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

پیشنهاد صندوق ذخیره ارزی مانع از فساد خواهد شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر بحث ارز در کشور به طور درست مدیریت شود یعنی از مبدا بانک مرکزی تا تولیدکننده و صادر کننده رصد شود، دیگر شاهد مشکلات و فسادها نخواهیم بود.

پیشنهاد صندوق ذخیره ارزی مانع از فساد خواهد شد

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید در کشور مورد توجه قرار بگیرد مسئله شفافیت است و این شفافیت در مسائل مالی و اقتصادی بسیار مهم است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که متاسفانه مشاهده کردیم در بحث ارز پیش آمده است موضوع رانت ها و فسادهایی است که از طرق مختلف از جمله دو نرخی شدن آن به وجود آمد که این موضوع آسیب های جدی به اقتصاد کشور زد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر بحث ارز در کشور به طور درست مدیریت شود. یعنی از مبدا بانک مرکزی تا تولیدکننده و صادر کننده رصد شود. دیگر شاهد مشکلات و فسادها نخواهیم بود.

سلیمی با اشاره به پیشنهاد صندوق ذخیره ارزی بر کنترل درآمد ارزی، تصریح کرد: این پیشنهاد یک پیشنهاد خوب است، اما باید در اجرا شدن آن نظارت های سفت و سخت فعال شود؛ زیرا اگر نظارت درست نباشد دوباره در اجرا شدن آن مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: مسئولیت نظارت باید برعهده بانک مرکزی باشد و به صورت مستمر باید تخصیص ارزها را رصد کند و اگر جایی تخلف صورت گرفته شد همان موقع مانع آن شود و اجازه ندهد که فساد و رانت در تخصیص ارز به وجود بیاید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین بانک مرکزی با مدیریت و نظارت دقیق بر ثبت سفارش ها و تخصیص ارز به تولید کنندگان و وارد کنندگان کالا، امکان مدیریت بهتر و تنظیم بازار را فراهم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه