English

رئیس دیوان محاسبات کشور؛

دیوان محاسبات به دنبال مچ‌گیری نخواهد بود

رئیس دیوان محاسبات کشور ابراز داشت: دیوان دنبال مچ‌گیری نیست، بلکه خواستار پیشگیری از بروز اشکال یا موارد خلاف قانون است.

دیوان محاسبات به دنبال مچ‌گیری نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج، سید احمدرضا دستغیب امروز (شنبه) در اجلاس معاونان اداری، مالی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر در دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر توجه به راهکارهای جدید در مدیریت دانشگاه‌ها افزود: توجه تنها به اداره دانشگاه‌ها و پرداخت هزینه‌ها، مطلوب نیست. بلکه باید تحول در مسیر علمی کشور انجام شود.

وی با تاکید بر ظرفیت فراوان دانشگاه‌ها،تصریح کرد: ۱۰۱ هزار عضو هیات علمی در مجموعه دانشگاه های کشور فعالیت می کنند که می‌توانند منشأ تحول باشند.

رییس دیوان محاسبات با بیان اینکه این دیوان باید در این راستا کمک‌کننده باشد، ادامه داد: باید هر کاری می‌توانیم برای افزایش انگیزه اساتید برای همکاری با بخش‌های تولیدی و صنعتی انجام دهیم تا بخش‌های تولیدی و صنعتی بهره بیشتری از دانشگاه‌ها ببرند و نباید برای این همکاری مانع ایجاد کنیم.

دستغیب تصریح کرد: اگر موضوعی در قانون تصویب نشده و تعارض با قوانین ندارد، ضرورت ندارد برخی موارد را تسری دهیم. برای نمونه موضوع مالیات‌های پلکانی را نباید به قراردادهای پژوهشی تسری بدهیم.

وی شفافیت در عملکردها را ضروری دانست و گفت: دیوان محاسبات دنبال مچ‌گیری نیست، بلکه هدف آن پیشگیری از هر اشکال یا موارد خلاف قانون است. یکی از راهکارها برای کاهش تخلفات این است که فراوانی تخلفات و انحراف از معیارها توسط دیوان محاسبات ارائه شود تا دانشگاه‌ها با آنها آشنا شوند و دیوان می‌تواند در مورد پیشگیری از انحرافات و تخلف‌ها کمک کند.

رییس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: این نهاد تحت هیچ شرایطی به دنبال گرفتن شجاعت مدیران نیست، بلکه دنبال اطمینان‌بخشی است تا آنها بدون دغدغه از آینده بتوانند کار را انجام دهند.

دستغیب افزود: ما به دنبال خلاقیت در مدیریت کشور و یافتن راهکارهای جدید هستیم و ارائه راهکار را در دستور کار خود داریم. هر چه تعداد پرونده‌های ورودی به دیوان محاسبات کم‌تر شود، موفقیت ما بیشتر خواهد شد.

وی از معاونان مالی اداری دانشگاه‌ها خواست به موضوع پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام، املاک فاقد سند و قرارداد، حساب واحد خزانه، پرداخت مطالبات و مولدسازی توجه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه