English

سخنگوی وزارت خارجه ایران:

فقدان رسانه‌های خبری در جهان اسلام مشهود است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: امروز جهان اسلام از فقدان رسانه‌های خبری قوی برای بیان و انعکاس اخبار دولت‌های اسلامی رنج می‌برد.

 فقدان رسانه‌های خبری در جهان اسلام مشهود است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ناصر کنعانی در نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌های بین‌المللی با مهمانان سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: امروز رسانه‌های مؤثر جهان اسلام‌ در انجام مأموریت خود دچار لغزش می‌شوند. اسلام‌هراسی، امروز واقعیت است و ما در رساندن‌ پیام دین اسلام به جهان دچار نقصان هستیم‌.

وی افزود:به‌عنوان جوامع مسلمان در حوزه‌های بین‌المللی با مشکلاتی مواجه هستیم و متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی به مرجعی برای پیشبرد اهداف کشورهای صاحب‌نفوذ و ضرر رساندن به کشورهای جهان‌ سوم و از جمله کشورهای جهان اسلام تبدیل شده‌اند. امروز حقوق بشر به ابزاری برای تحمیل اهداف غرب در حوزه‌های مختلف از جمله حقوق‌ زنان، خانواده و مانند آن، علیه ارزش‌های کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

کنعانی پیشنهاد کرد سازوکاری اتخاذ شود تا شرکت‌کنندگان در کنفرانس‌های سالانه وحدت بتوانند در هر زمانی که اقتضا کند، با هم تبادل‌نظر داشته باشند. وی گفت: امیدواریم این کنفرانس موارد مذکور را موردتوجه و برای تمامی کشورهای اسلامی موردتاکید قرار دهد.

سی‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در دو بخش نشست‌های مجازی و حضوری برگزار شد که نشست‌های مجازی از پنجشنبه ششم مهر آغاز شد و روز گذشته همزمان با سالروز میلاد پیامبر رحمت به پایان رسید. در این بخش، ۲۴۰ اندیشمند در ۱۶ وبینار شرکت و در هر وبینار ۱۵ اندیشمند به سخنرانی کردند. بخش حضوری کنفرانس نیز یکشنبه نهم مهر با سخنرانی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس در سالروز میلاد حضرت رسول(ص) و میلاد امام صادق(ع) با رهبر معظم انقلاب دیدار  کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه