English

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی در کشور باید مدرن تر شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: هر چقدر طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی در کشور مدرن تر شود تولیدات ما نیز به موقع تر و با کیفیت تر خواهد شد و اتفاق دیگر الگوی کشت این است که آب کم تری برای تولید محصولات کشاورزی نیز استفاده می شود.

طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی در کشور باید مدرن تر شود

به گزارش خبرگزاری موج، ذبیح الله اعظمی ساردویی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: در بازار و اقتصاد همیشه تحت تاثیر عرضه و تقاضا است در محصولات کشاورزی از جمله پیاز و سیب زمینی این موارد در منحنی های تار عنکبوتی بیان دارد که هر موقع عرضه کم شود قیمت ها افزایشی می شود و سال آینده کشاورزان بدون توجه به سخن کارشناسان و دولت به سراغ کاشت آن محصول می روند و همان سال این محصول آنقدر زیاد می شود که مجبور می شوند امحا کنند.

وی افزود: مثلا در پیاز در کشور تولیدات خوب بود و فارغ از تامین داخل توانستیم این محصول را به خارج نیز صادر کنیم. اما کشت طرح استمرار جنوب کشور مثلا در جیرفت آغاز شده است و از دی ماه سیب زمینی تازه روانه بازار می شود که این سبب کاهش قیمت سیب زمینی و محصولات دیگر در کشور می شود.

 

بیشتر بخوانید:

طرح الگوی کشت به ۴۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد

بی برنامگی وزارت جهاد کشاورزی در طرح الگوی کشت

ابهام در سند الگوی کشت کشاورزی/ وزارت جهاد کشاورزی سند را تنها روی کاغذ منتشر کرده است

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: هر چقدر طرح الگوی کشت  محصولات کشاورزی در کشور مدرن تر شود تولیدات ما نیز به موقع تر و با کیفیت تر خواهد شد و اتفاق دیگر الگوی کشت این است که آب کم تری برای تولید محصولات کشاورزی نیز استفاده می شود. همچنین می توانیم عرضه و تقاضا در کشور را کنترل کرده و قیمت ها را در کشور کاهشی کنیم و از سوی دیگر فارغ از تامین داخل می توانیم این محصولات را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.

اعظمی تصریح کرد: مشکلی که اخیرا در بحث سیب زمینی و پیاز در کشور رقم خورد ابتدا بی مدریتی وزارت جهاد کشاورزی بود و همچنین ضعیف عمل کردن دستگاه دیپلماسی در دیپلماسی اقتصادی بود و در این موارد کمیسیون کشاورزی و همچنین مجلس چند باری به دولت هشدار و تذکر داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه