English

سفیر ایران در بغداد:

با همکاری عراق و ایران زیارت اربعین متفاوت‌تر از گذشته برگزار شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ابراز داشت: «زیارت اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و یکی از دلایل موفقیت‌آمیز بودن آن همکاری میان طرف‌های ایرانی و عراقی و برگزاری نشست‌های متعدد است».

با همکاری عراق و ایران زیارت اربعین متفاوت‌تر از گذشته برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بخش عربی رووداو، « محمدکاظم آل‌صادق » سفیر ایران در بغداد در نشست ارزیابی عملکرد کمیته‌های فرعی وابسته به ستاد اربعین ایران که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار شد تاکید کرد که دولت عراق تمام تلاش خود را کرد تا زائران پاکستانی و افغانستانی از طریق مرزهای زمینی ایران وارد خاک عراق شوند.

وی گفت که از طریق مذاکره با دولت عراق تلاش می‌کنیم که روند تردد زائران تسهیل شود و عبور زائران خارجی از مرزهای زمینی ایران تنها محدود به ایام اربعین نباشد بلکه در طول سال و دائمی باشد.

آل‌صادق در ادامه از خدمات‌رسانی دولت و ملت عراق، نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی تقدیر و تشکر کرد و گفت که «الحمدلله زیارت اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و یکی از دلایل موفقیت‌آمیز بودن اربعین امسال همکاری و هماهنگی میان طرف‌های ایرانی و عراقی و برگزاری نشست‌های متعدد در این زمینه است».

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به وقوع سوانح رانندگی در زیارت اربعین امسال تاکید کرد که برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در سال آینده باید راه‌حل پیدا کنیم.

آل‌صادق همچنین با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های عراق در زمینه جاده‌ای مشکلات جدی دارد، خاطرنشان کرد: «برای خدمات‌دهی به زائران ایرانی ما باید به دولت عراق کمک کنیم و تجربه‌های خود در زمینه زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقل را به آن‌ها منتقل کنیم».

سفیر ایران در عراق پیش از این در پیامی با بیان اینکه اربعین حسینی جهانی شده و جهانی‌تر هم خواهد شد، از مهمان‌نوازی دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه