English

کمیسیون امنیت ملی مجلس بیانیه داد:

وزارت خارجه اقدامات خصمانه انگلیس را تحت پیگرد حقوقی دهد

کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت خارجه خواست تا از کلیه سازوکارهای بین‌المللی از جمله حقوقی برای تحت پیگرد قرار دادن اقدامات خصمانه رژیم انگلیس علیه ایران استفاده کند.

وزارت خارجه اقدامات خصمانه انگلیس را تحت پیگرد حقوقی دهد

به گزارش خبرگزاری موج، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری که به نام «روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس » نام گرفته است، به بیان رشادت‌های این قهرمان مبارزه گر پرداخت و دسیسه‌های انگلیس و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را ادامه دار خواند.

متن بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شرح زیر است:

باسمه تعالی

رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با اشغالگری و استعمار انگلیس، الگو و نماد دهه‌ها مبارزه ملت بزرگ و غیور ایران در مقابل استعمار کهنه و نو و ایستادن و پایمردی حداکثری در برابر هر اندیشه و عمل باطلی است که عزت، یکپارچگی، تمامیت ارضی و اقتدار ایران را هدف گرفته است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری قهرمان ملی مقابله با استعمار پیر انگلیس و استبداد داخلی که در ۱۲ شهریور ۱۲۹۴ شمسی جان خود را در راه دفاع از استقلال و کیان ایران تقدیم کرد، نام‌گذاری این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس را فرصتی برای یادآوری اهمیت تلاش‌های صورت گرفته توسط این شهید عزیز در راه حفظ استقلال و آزادی خواهی مردم ایران و مقابله با روش‌های قدیمی و جدید استعمار انگلیس و اقدامات خصمانه این رژیم خبیث علیه ملت سربلند ایران می‌داند. اگر رئیسعلی‌ها در غربت به شهادت نمی‌رسیدند، امروز ملت ایران به عظمت استقلال ملی نمی‌رسید.

یکی از ویژگی‌های بارز شهید رئیسعلی دلواری بصیرت و تسلیم ناپذیری در مقابله هجمه همه‌جانبه رژیم استعماری انگلیس و عوامل آن بود. ایشان در شرایط دشوار آن دوران استبداد داخلی و اشغالگری خارجی، با تسلیم نشدن در برابر تهدیدها و تطمیع انگلیس، راه پرافتخار مقاومت و مبارزه در برابر دست اندازی انگلیس به سرزمین ایران را در پیش گرفت و این مسیر را تا شهادت در این راه ادامه داد.

امروز دولت انگلیس که زمانی ادعا می‌کرد آفتاب در امپراتوری بریتانیا غروب نمی‌کند با مجموعه‌ای از مشکلات و بحران‌ها در سیاست داخلی و کاهش روزافزون جایگاه خود در عرصه بین‌المللی مواجه است. خنثی شدن تلاش‌های مذبوحانه انگلیس در زمینه استعمار نو و به کارگیری کلیه ابزارهای نرم و سخت از جمله جاسوسی و اطلاعاتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران در پرتو اقدامات ارزشمند سربازان جبهه دیپلماسی و جبهه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، ضعف گسترده این کشور در قبال کشورهای مستقل جهان را به نمایش گذاشته است.

همه مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید با هوشیاری نسبت به نقشه‌های شوم انگلیس در منطقه و در قبال جمهوری اسلامی ایران، با جهاد تبیین دست استعمارگر این روباه پیر را برملا کنند تا جوانان و نسل آینده با بصیرت و شناخت نسبت به خنثی سازی اقدامات این رژیم با شگردهای نوین آمادگی لازم را کسب نمایند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران از وزارت امورخارجه می‌خواهد از کلیه سازوکارهای بین‌المللی از جمله حقوقی برای تحت پیگرد قرار دادن اقدامات خصمانه رژیم انگلیس علیه ملت سرافراز ایران از جمله وضع تحریم‌ها به بهانه‌های واهی، پیروی از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی رژیم آمریکا علیه ملت ایران، میزبانی و حمایت از شبکه‌های تروریستی و گروهک‌های برانداز و تقابل همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران بهره برداری کند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جایگاه پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی نظامی رسمی جمهوری اسلامی ایران و مهمترین نیروی مقابله با تروریسم و داعش، اتهامات ناروا و بی‌اساس علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با شعارها و ادعاهای انگلیس در زمینه مقابله با تروریسم و داعش مغایر می‌داند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه