English

سیاست در هفته‌ای که گذشت؛

تمجیدی که باید قدر دانست

پایان روز کاری هفته گذشته در سیاست داخلی کشور همزمان بود با دیدار رئیس و اعضای دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب که رهبری در این دیدار از دولت سیزدهم تمجید کرد که این تمجید را باید قدر دانست که البته مسئولیت‌ها برای رفع مشکلات مردم را دوصد چندان می‌کند.

تمجیدی که باید قدر دانست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، هفته گذشته کشور با مسائل و موضوعات مختلفی همراه بود؛ از  حضور کابینه سیزدهم در بارگاه امام راحل گرفته تا نشست خبری رئیس‌جمهور و در پایان هفته هم دیدار دولتمردان با رهبر معظم انقلاب که به مناسبت هفته دولت انجام شد.

 

نمایشگاه روایت خدمت 

آغاز هفته گذشته با گشایش نمایشگاه روایت خدمت همراه بود؛ نمایشگاهی که در آن دولتمردان تجربه و فعالیت‌های دو ساله خود را برای مردم به نمایش گذاشتند. در این نمایشگاه که در سالن‌های ۸ و ۹ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برای عموم دایر شده بود، علاقه‌مندان توانستند تا هفتم شهریور ماه از بخش‌های مختلف و فعالیت دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در قالب بیش از ۳۰ غرفه بازدید کنند.

 

حضور رئیس‌جمهور در عسلویه و افتتاحیه فاز ۱۱ میدان گاز پارس جنوبی

حجت‌الاسلام سیدابرهیم رئیسی به‌منظور افتتاح عملیات تولید گاز از فاز ۱۱ میدان گازی عظیم پارس جنوبی، با استقبال نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بوشهر، استاندار و جمعی از مقامات محلی دوشنبه گذشته وارد شهرستان عسلویه شد.

فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی، جنوبی‌ترین فاز این میدان بود که احداث و بهره‌برداری از آن به‌دلیل خلف وعده و نقض تعهدات مکرر شرکت‌های خارجی، بیش از ۲۰ سال به طول انجامیده بود.

پس از روی کار آمدن دولت مردمی، تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه که مرز مشترک این میدان عظیم گازی با کشور قطر نیز بود، به‌عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار، در صدر توجهات دولت و وزارت نفت قرار گرفت و با تکیه بر توان داخلی، پس از ۲ سال تلاش و مجاهدت، امروز عملیات تولید گاز در آن رسما افتتاح شد.

در هفته گذشته همچنین شاهد آزادی سه زندانی ایرانی از قطر و ۶ صیاد ایرانی با تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی در ماداگاسکار از زندان کشور سیشل بودیم.

 

نشست خبری رئیس‌جمهور

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی سه‌شنبه گذشته در نشستی با حضور ۱۳۰ رسانه داخلی و ۶۰ رسانه خارجی در سومین نشست خبری خود پس از کسب اعتماد مردم در کسوت رئیس‌جمهور به سوال ۱۹ تن از خبرنگاران داخلی و بین‌المللی پاسخ داد.

 

اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه 

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه،  سه‌شنبه گذشته از اتمام کار این کمیسیون خبر داد و گفت: گزارش کمیسیون تلفیق، پیرو بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه بعد از ایام اربعین ۱۹ شهریور در دستور کار صحن قرار می‌گیرد.

 

علاوه بر کمک، از عملکرد دولت سیزدهم تمجید هم می‌کنم

پایان بخش هفته کاری گذشته دیدار رئیس و اعضای هیات دولت سیزدهم با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت بود که رهبر معظم انقلاب در این نشست با تاکید بر اینکه بنده در این سی و چند سال از همه‌ دولت‌ها با گرایش‌ها و توان‌های مختلف حمایت کرده‌ام، گفتند: همه‌ دولت‌ها مستحق این کمک همه‌جانبه هستند. ما به همه‌ دولت‌ها کمک کردیم، لکن در مورد این دولت علاوه‌ بر کمک، بنده با نگاه به این دوساله، تمجید هم می‌خواهم بکنم.

رهبری در عین حال خاطرنشان کردند: با وجود کارهای اساسی تحسین‌برانگیز دولت، متأسفانه مسائل معیشتی مانند غبار مانع دیدن کارهای اساسی دولت است؛ لازم است تورم نامطلوب دو رقمی، هرچه ممکن است کاهش یابد و عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، ثبات بازار، کاهش تورم، ثبات نرخ ارز و رشد تولید؛ به‌عنوان شاخص‌‌های مهم در همه تصمیمات و اقدامات دولت از جمله در برنامه هفتم توسعه، موردتوجه کامل قرار داشته باشد.

 ایشان با اشاره به حمایت رهبری از همه دولت‌ها با گرایش‌ها و توانمندی‌های مختلف، کمک به قوه مجریه را وظیفه‌ای همگانی برشمردند و افزودند: عملکرد دوساله این دولت، موجب تقدیر و تمجید است، اما متأسفانه به علت نارسایی در زبان رسانه‌ای دولت، فعالیت‌های خوب آن، به اندازه لازم و شایسته به اذهان مردم منعکس نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه