English

وزیر خارجه ایران در دیدار با رئیس پارلمان لبنان :

انتخاب رئیس‌جمهور لبنان در صلاحیت ملت و رهبران سیاسی این کشور است

وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس پارلمان لبنان انتخاب رئیس‌جمهور را در صلاحیت ملت و رهبران سیاسی این کشور دانست و گفت: اطمینان داریم که رهبران لبنان، بهترین تصمیم را در بهترین زمان خواهند گرفت.

انتخاب رئیس‌جمهور لبنان در صلاحیت ملت و رهبران سیاسی  این کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بعدازظهر دیروز پنجشنبه نهم شهریور ماه در رأس هیأتی و در مقصد دوم سفرش به منطقه، پس از دمشق وارد بیروت شد، صبح امروز جمعه دهم شهریور ماه با «نبیه‌بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه ایران و رهبران مقاومت فلسطین در بیروت نشست غیرعلنی برگزار کردند

جمهوری اسلامی در تکمیل روند مبارزه با تروریسم کنار دولت سوریه قرار دارد

 

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن ابلاغ سلام محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به نبیه‌بری، دعوت از وی برای سفر به تهران را تجدید کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و محمدصادق فضلی مشاور و مدیرکل وزارتی، امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

امیرعبداللهیان در دیدار با نبیه‌بری با اشاره به سالگرد ربایش امام موسی صدر و تجلیل از نقش محوری و ماندگار او در تحولات سیاسی و مقاومت در لبنان و فلسطین، از تلاش‌های مستمر نبیه‌بری در پیگیری سرنوشت امام موسی صدر قدردانی کرد.

وی همچنین تحولات منطقه را مورداشاره قرار داد و گفت: ارزیابی ما از روند پیشرفت روابط با عربستان سعودی مثبت است و این‌ امر علاوه بر روابط دوجانبه بر تحولات منطقه نیز تاثیر مثبتی دارد.

 

اهمیت انتخاب رئیس‌جمهور و تشکیل دولت جدید لبنان

امیرعبداللهیان با تأکید بر اهمیت کلیدی ثبات و امنیت لبنان برای ایران و کل منطقه، افزود: انتخاب رئیس‌جمهور و تشکیل دولت جدید لبنان بسیار مهم است و البته این موضوع در صلاحیت ملت و رهبران سیاسی لبنان است و جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های جنابعالی به‌عنوان رئیس مجلس و جریان‌های سیاسی لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور حمایت می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین از نقش برجسته نبیه‌بری در صحنه سیاسی لبنان تجلیل کرد و گفت: ما اطمینان داریم که رهبران لبنان بهترین تصمیم را در بهترین زمان خواهند گرفت.

وزیر امور خارجه با اشاره به اقدامات تأسف‌بار اخیر در سوئد و دانمارک در اهانت به قرآن کریم و تبیین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، پیشنهاد قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ابتکار عمل مشترک پارلمان‌های کشورهای اسلامی را به نبیه‌بری منتقل کرد.

 

مهم‌ترین علت فشار بر لبنان، هدف قرار دادن مقاومت است

نبیه‌بری هم در این دیدار با تأکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع در لبنان، موضوع ریاست جمهوری است، گفت: تلاش‌ها برای دستیابی به توافق بین طرف‌های لبنانی در این زمینه ادامه دارد. 

نبیه‌بری افزود: در صورت انتخاب رئیس‌جمهور، لبنان کشور ثروتمندی است و می‌تواند در بازه زمانی کوتاه از شرایط سخت اقتصادی کنونی خارج شود. 

رئیس پارلمان لبنان با تأکید بر اینکه مهم‌ترین علت فشار بر لبنان، هدف قرار دادن مقاومت است، اظهار کرد: مقاومت حامی لبنان در مقابل تهدیدات و در کنار ارتش رکن اساسی امنیت لبنان است. 

نبیه‌بری همچنین ضمن ابراز خرسندی از تحولات مثبت در روابط ایران و عربستان سعودی، آن را به نفع کل منطقه خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه