English

رئیس کل دیوان محاسبات کشور خبر داد؛

شناسایی سهم بخش شبه دولتی در انضباط‌بخشی سیستم مالی

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: تلاش می‌کنیم تا در راستای انضباط‌بخشی به سیستم مالی کشور، سهم بخش شبه دولتی در اقتصاد را رصد و شناسایی کنیم.

شناسایی سهم بخش شبه دولتی در انضباط‌بخشی سیستم مالی

به گزارش خبرگزاری موج، نشست مشترک احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور با سردار احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور مقاماتی از هر دو دستگاه برگزار شد.

سید احمدرضا دستغیب در این دیدار با اشاره به رویکرد جدید و تحولی در این نهاد نظارتی، اظهار کرد: سیاست ما در دوره تحولی دیوان محاسبات، فعال کردن هرچه بیشتر بدنه اجرایی و ارتقاء همزمان کیفیت نظارت و شفافیت مالی است.

وی در مورد تغییر رویکرد در این نهاد نظارتی، تصریح کرد: پیگیری موارد اولویت‌دار کشور از اهمیتی مضاعف برای دیوان محاسبات برخوردار است و از این رو، با یک برنامه‌ریزی هدفمند، رویکرد این نهاد نظارتی را از «همه‌رسی» به «مهم رسی» تغییر داده‌ایم.

اشاره به سهم قابل توجه شرکت‌های شبه دولتی در اقتصاد کشور، از دیگر موارد مطرح شده از سوی دستغیب بود و در این باره، گفت: تلاش می‌کنیم تا در راستای انضباط‌بخشی به سیستم مالی کشور، سهم بخش شبه دولتی در اقتصاد را رصد و شناسایی کنیم، چراکه شفافیت و نظارت در این حوزه، بسیار مهم و قابل توجه است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص موضوع مولدسازی باید توجه داشت که اگرچه ورود به این عرصه یک امر اجتناب‌ناپذیر و ضرورتی غیرقابل انکار است، اما همزمان با پیشبرد این سیاست، باید مراقبت، بررسی و نظارت‌های کافی را هم مدنظر قرار داد.

در ادامه این دیدار، سردار احمدرضا رادان نیز ضمن تقدیر از مشاوره‌ها و همراهی‌های مؤثر دیوان محاسبات کشور، بیان کرد: رویکرد نوین در پیش گرفته شده در دیوان محاسبات کشور، افزون بر بهینه‌سازی نظارت‌ها، حل مسائل و مشکلات اجرایی را نیز در پی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه