English

سخنگوی ستاد انتخابات در نشست خبری اعلام کرد؛

مدارک داوطلبان به ۸ مرجع برای تایید یا عدم تایید هویتی ارسال می شود

سخنگوی ستاد انتخابات با بیان اینکه مدارک بارگذاری شده داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در صورت وجود نواقص به صورت پیامک به او اطلاع داده می شود، گفت: داوطلب می تواند در لینکی نواقص را برطرف و اطلاعات خود را کامل بارگذاری کند.

مدارک داوطلبان به ۸ مرجع برای تایید یا عدم تایید هویتی ارسال می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج ، محسن اسلامی عصر یکشنبه در نشست خبری با اعلام پایان پیش ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:  وزارت کشور طبق قانون ۷۰ تا ۱۱۰ روز قبل از ثبت نام باید زمان بندی پیش ثبت نام را اعلام کند که وزارت کشور ۱۶ مرداد را زمان آغاز پیش ثبت نام اعلام کرد و این پیش ثبت نام در بازه زمانی ۸ صبح تا ۱۸ عصر یه مدت یک هفته انجام شد

وی با بیان اینکه  قانون ۷ مرداد امسال برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد، ادامه داد: از همان روز برای ایجاد سامانه تلاش و ۱۶ مرداد پیش ثبت نام را آغازکردیم که پیش ثبت نام با موفقیت انجام شد.

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: برای صحت سنجی هویتی و مدارک بارگذاری شده مدارک داوطلبان به ثبت احوال، فراجا، دادستانی،  وزارت خارجه، وزارت علوم، وزارت بهداشت و حوزه های علمیه ارسال می شود و اینها یک ماه فرصت دارند تایید یا عدم تایید را به وزارت کشور اعمال کنند. 

وی افزود: اگر مدرکی ناقص باشد به متقاضیان به صورت پیامک اطلاع داده و لینکی برای ویرایش در نظر گرفته می شود.

اسلامی افزود: امیدواریم براساس مکاتبات، نتیجه بررسی‌ها در اسرع وقت در اختیار ما قرار بگیرد. یک شناسه رهگیری در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و می‌توانند از ۲۷ مهر وارد سامانه ثبت نام نهایی شده و کار نهایی نام نویسی را به پایان برسانند.  
سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: اگر متقاضی به گواهی صادر شده از سوی دستگاه‌ها معترض باشد، طبق قانون تا یک روز قبل از روز ثبت نام نهایی مهلت اعتراض دارد.  
وی همچنین اضافه کرد: صحت سنجی داوطلبان متقاضی ثبت نام در خارج از کشور، که از طریق سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و دفاتر سیاسی ثبت نام کرده اند، از طریق نامه‌ای که از سوی وزارت خارجه تا فردا -۲۳ مرداد- برای ما ارسال می‌شود، انجام خواهد شد.
۵۱۱ داوطلب از نمایندگان سه دوره نهم، دهم و یازدهم هستنداسلامی درباره نام نویسی نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۱۱ نفر از ثبت نام‌کنندگان، نمایندگان دوره نهم، دهم و یازهم هستند و ثبت نام بیش از هزار نماینده ادوار براساس خوداظهاری پیش ثبت نام خود را اعلام کردند.
به گفته وی، تا ساعت ۱۴ امروز ۲۴۵ نفر از نمایندگان دوره یازدهم مدارک خود را بارگذاری کردند که آمار نهایی این افراد روزهای آینده به اطلاع خواهد رسید.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: شاخص میزان استقبال زنان در ۵ استان البرز، تهران، قزوین، خراسان رضوی و خراسان شمالی بیشتر بوده که به ترتیب ۲۰، ۱۸، ۱۷، ۱۶ و ۱۶ درصد یوده است.
اسلامی درباره تحصیلات دکتری که بالاترین مدرک تحصیلی در میان متقاضیان است، گفت: تحصیلات دکتری در استان‌های البرز، تهران، قم، خراسان رضوی و یزد بیشترین میزان را داشته است.
جوانان بیشترین سهم را در داوطلبی انتخابات مجلس داشتندسخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: ۳۵ درصد از داوطلبان بین ۳۰ تا ۴۰ سال و ۳۶ درصد بین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۲ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۶ درصد بین ۶۰ تا ۷۵ سال دارند. ۷۰ درصد متقاصیان دارای کارشناسی ارشد، ۳ درصد حوزوی، ۱۶ درصد دکترا و ۱۱ درصد دارای مدرک کارشناسی با سابقه ایثارگری و نمایندگی مجلس هستند.
وی ادامه داد: بیشترین استقبال خانم ها در استان البرز ۲۰ درصد، تهران ۱۸ درصد، قزوین ۱۷ درصد، خراسان رضوی ۱۶ درصد و خراسان شمالی ۱۶ درصد بود و کمترین استان ها شامل کهگیلویه و بویراحمد با ۵ درصد، ایلام با ۷ درصد، اردبیل ۸ درصد، کردستان و خوزستان با ۹ درصد بود.
اسلامی گفت: بیشترین رقابت در استان البرز با ۴۳۰ متقاضی برای هر کرسی، تهران ۲۸۲ متقاضی برای هر کرسی، استان قم با ۲۵۳ متقاضی برای هر کرسی، خراسان رضوی با ۱۷۹ متقاضی برای هر کرسی و یزد با ۱۷۸ متقاضی برای هر کرسی قرار دارد.
به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پیش ثبت نام صرفا صحت سنجی اطلاعات مدارک است و احراز صلاحیت ها در مرحله بعد انجام می شود. با اینهمه بر اساس قانون یک نسخه از اسامی متقاضیان به شورای نگهبان ارسال کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه