سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز فعالیت ۱۰۱ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری در پایتخت
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند

رئیس جمهور:

روابط تجاری و اقتصادی ایران و ویتنام در مسیر توسعه است

رئیس جمهور گفت: سفر رئیس مجلس ویتنام به ایران می‌تواند علاوه بر توسعه روابط پارلمانی، نقطه عطفی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باشد.

رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های بزرگ ایران در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، تولید و صنعت به‌رغم تهدیدها و فشارها، به گام‌های بلند ملت ایران برای خنثی‌سازی این تحریم‌ها با تمرکز بر رشد تولید و تجارت اشاره کرد و گفت: سفر رئیس مجلس ویتنام به ایران می‌تواند علاوه بر توسعه روابط پارلمانی، نقطه عطفی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باشد.

سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز سه‌شنبه در دیدار آقای «وونگ دین هوئه» رئیس مجلس ملی ویتنام و هیئت همراه با اشاره به قدمت ۵۰ ساله روابط ایران و ویتنام، روحیه استقلال‌طلبی و حق‌خواهی را وجه مشترک ملت‌های دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های بزرگ ایران در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، تولید و صنعت به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها، به گام‌های بلند ملت ایران برای خنثی‌سازی این تحریم‌ها با تمرکز بر رشد تولید و تجارت اشاره کرد و گفت: روابط تجاری و اقتصادی ایران و ویتنام به میزان گستردگی روابط فیمابین در حوزه دیپلماسی توسعه پیدا نکرده است و این سفر می‌تواند علاوه بر توسعه روابط پارلمانی، نقطه عطفی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باشد.

وی توسعه روابط دو کشور در عرصه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ممکن است توسعه روابط دو کشور برای برخی دولت‌ها خوشایند نباشد، اما آنچه اهمیت دارد اقدامات موثر در جهت تامین منافع دو کشور و دو ملت است.

«وونگ دین هوئه» نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ویتنام به رئیسی، دستاوردهای بزرگ ملت ایران به‌رغم وجود تحریم‌های ظالمانه غرب را برای ملت ویتنام قابل تحسین و الهام‌بخش توصیف کرد و با بیان اینکه توافقات خوبی در بخش‌های پارلمانی، تجاری، فرهنگی و آموزشی، سرمایه‌گذاری و قضائی در جهت توسعه و تقویت روابط دو کشور انجام شده است، افزود: ویتنام علاقمند به توسعه تعاملات و همکاری‌های همه‌جانبه با ایران و ارتقای این مناسبات به سطح همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

رئیس مجلس ملی ویتنام در ادامه با بیان اینکه نیم قرن روابط خوب دو کشور زمینه‌ای مناسب برای هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ۵۰ سال روابط بهتر در آینده است، ابراز امیدواری کرد سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به ویتنام موجب تسریع در ترسیم نقشه راه همکاری‌های بلندمدت و ۵۰ ساله دو کشور شود.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه