English

وزیر دفاع:

موشک کروز دریایی «ابومهدی» منحصر به فرد است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موشک کروز دریایی «ابومهدی» را منحصربه فرد خواند و گفت: در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی این موشک از هوش مصنوعی استفاده شده و می‌توان از عمق خاک کشور با حداکثر سرعت عملیاتی به اهداف متحرک دریایی شلیک و ناوشکن‌های دشمن را منهدم کرد.

موشک کروز دریایی «ابومهدی» منحصر به فرد است

به گزارش خبرگزاری موج، امیر محمدرضا آشتیانی در آیین الحاق موشک کروز دریایی «ابومهدی» وزارت دفاع به نیروهای دریایی سپاه و ارتش، اظهار کرد: وزارت دفاع در راستای دکترین دفاعی جمهوری اسلامی و ارتقای توان موشکی و پدافندی  مراسم الحاق این سامانه راهبری و منحصربفرد که می‌توان گفت همتایی ندارد را برگزار کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های سامانه موشک کروز ابومهدی، یادآور شد: برد هزار کیلومتری این سامانه که محدوده دفاع دریایی ما را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش می‌دهد که نکته بسیار مهمی است. همچنین نقطه‌زنی و قدرت تخریب بسیار بالا که نقش بسیار مهمی دارد، در کنار عبور از عوارض جغرافیایی و ارتفاع پست از دیگر ویژگی‌های این موشک است.

وزیر دفاع با اشاره به قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن و رادارگریزی موشک ابومهدی به‌عنوان دیگر ویژگی‌های این سامانه، اظهار کرد: ما از هوش مصنوعی در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی این موشک بهره‌گیری کرده‌ایم و با تولید انبوه این سامانه قادریم از عمق خاک کشورمان، در اماکنی کاملاً پنهان و با حداکثر سرعت عملیاتی به اهداف متحرک دریایی شلیک و ناوها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌های دشمن را به طور کامل منهدم کنیم.

آشتیانی با یادآوری نقش متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع و صنعت دفاعی در طراحی این سامانه، ادامه داد: این توان بسیار بالایی است که در اصل به دست همین متخصصان کوشا با همکاری ستادکل نیروهای مسلح، نیروهای دریایی ارتش و سپاه و جوانان غیرتمند ما در شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به ثمر رسید و در ارتقای توان رزمی ما نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

وزیر دفاع یادآور شد: ما در پشتیبانی از نیروهای مسلح همواره به نوآوری و بومی‌سازی فکر و آن را دنبال می‌کنیم. قطعاً این توانمندی‌هایی که ما دنبال آن هستیم در مسیر صلح و دوستی و برادری و ضامن ثبات و امنیت منطقه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه