English

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

بهره‌برداری از معادن عمیق کشور در دستور کار قرار گیرد

عملیات بهره‌برداری از محدوده «آنومالی یازده» مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی ساغند اردکان با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

بهره‌برداری از معادن عمیق کشور در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، همزمان با سفر روز پنجشنبه محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به استان یزد، عملیات بهره‌برداری از محدوده «آنومالی یازده» مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی ساغند اردکان با حضور فاطمی استاندار، دشتی اردکانی نماینده مردم شهرستان اردکان، طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای آغاز شد.

اسلامی در حاشیه عملیات بهره‌برداری از این پروژه با اشاره به نقش «آنومالی یازده» در توسعه بهره‌برداری از معادن اظهار کرد: عملیات امروز که با نام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آغاز شد، دو پیام مشخص دارد؛ پیام نخست، تسهیل سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های درونی بوده که شرکت فولاد مبارکه سرمایه‌گذار این طرح است.

وی افزود: از این طریق می‌توانیم در تولید زنجیره ارزش نقش داشته باشیم و با فعال کردن آن از تولید ملی و گشایش در این عرصه پشتیبانی کنیم. همزمان که سازمان انرژی اتمی ایران، مواد پرتوزا را استخراج می‌کند، همچنین به بهره‌برداری از عناصر همراه می‌پردازد و آن‌ها را در چرخه فرآوری قرار می‌دهد و به این طریق گام نخست که پشتیبانی از تولید و گسترش ظرفیت تولید است، شکل ‌می‌گیرد. 

این عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: پیام یا گام دوم در این پروژه، استفاده از معادن عمیق است. اینکه ما از معادن رخ نما بهره‌برداری کنیم و کمتر وارد معادن عمیق بشویم، غفلتی است که در گذشته رخ داده در حالی‌که با توجه به شرایط کشور و نیازهای داخلی، این مساله یک ضرورت به‌شمار می‌آید. استفاده از معادن عمیق به شکوفایی اقتصادی در صنعت معدن که همیشه مورد تاکید و اشاره مقام معظم رهبری بوده، منجر می‌شود. در همین راستا محدوده آنومالی یازده یکی از معادن عمیق قلمداد می‌شود که ذخیره مناسبی دارد و می‌توان از آن به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه به دنبال شناسایی طرف‌های مشارکت دارای اهلیت و ظرفیت هستیم تا بهره‌برداری از معادن را بیشتر رونق دهیم، گفت: در این دوره مدیریت سازمان انرژی اتمی ایران، پروژه محدوده «آنومالی یازده» مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی ساغند اردکان،هفتمین معدنی است که با چنین رویکردی به بهره‌برداری رسید و با ادامه این نهضت و در سال آینده تعداد این معادن بیشتر خواهد شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه