English

دستیار ویژه رئیس‌جمهور:

غرب نقش انکار ناشدنی در جنایت بمباران شیمیایی سردشت داشت

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث عراق مصداق بارز نسل کشی بود، گفت: ۸۵ شرکت آلمانی، ۱۹ شرکت فرانسوی و ۱۸ کشور انگلیسی و آمریکایی مواد شیمیایی را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند.

غرب نقش انکار ناشدنی در جنایت بمباران شیمیایی سردشت داشت

به گزارش خبرگزاری موج، سکینه سادات پاد در نشست تخصصی حقوق بشری با عنوان «حق بر زنده نگه داشتن حقیقت جنایت سردشت» در خصوص قربانیان و جانبازان بمباران شیمیایی سردشت اظهار کرد: با توجه به اینکه برای اولین بار در شهر سردشت حضور یافته‌ام از درد شما عزیزان متاثر شدم و تمام توان خود را احقاق حقوق مصدومان شیمیایی سردشت به کار می‌گیرم.

وی با اشاره به فاجعه بمباران شیمیایی سردشت افزود: دیدگاه ما به موضوع سردشت یک دیدگاه حقوقی و متفاوتی است و از لحاظ حقوقی روایت گر مظلومیت مردم سردشت خواهیم بود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با اشاره به اینکه ۸۵ شرکت آلمانی، ۱۹ شرکت فرانسوی و ۱۸ کشور انگلیسی و آمریکایی مواد شیمیایی را در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند، گفت: این رژیم هم به صورت ناجوانمردانه از این مواد شیمیایی علیه مردم مظلوم سردشت استفاده کرد.

به گفته وی، تاکنون هیچ اقدام موثری در جهت محکوم کردن این جنایات در جوامع بشری اتفاق نیافتاده است.

وی اضافه کرد: کشورهای که ادعای حقوق بشر می‌کنند اما نااجوانمردانه داروهای درمانی مصدومان و جانبازان شیمیایی کشورمان را تحریم می‌کنند.

پاد با اشاره به حضور هیات ژاپنی در سردشت یادآور شد: ما باید به طور جد پیگیر احقای حق مصدومان شیمیایی سردشت در جوامع بین‌المللی و حقوق بشری توسط گزارشگران موضوعی باشیم.

وی تاکید کرد: ما باید ابتدا مستندات خود را برای اثبات جنایت بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث عراق تهیه و به جوامع بین المللی ارایه کنیم.

دستیار رییس جمهور گفت: در گام بعد نیز باید دفاع قاعده مندی از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت در عرصه‌های ملی و بین المللی صورت گیرد.

گفتنی است که در این همایش نشان شهروند افتخاری سردشت به دستیار ویژه رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی از سوی شهردار این شهر اهدا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه