English

وزیر خارجه ایران بر تقویت همکاری‌های اقتصادی با بلغارستان تاکید کرد

وزیر امور خارجه در دیدار سفیر جدید ایران در بلغارستان گفت: با توجه به اهمیت گسترش روابط با اروپای شرقی، تقویت همکاری‌های اقتصادی با بلغارستان نیز بسیار حائز اهمیت است.

وزیر خارجه ایران بر تقویت همکاری‌های اقتصادی با بلغارستان تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا ایروش، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان امروز یکشنبه ۱۸ تیر ماه و پیش از عزیمت به محل مأموریت با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و با تشریح آخرین وضعیت حوزه مأموریت خود، اهم برنامه‌های اولویت‌دار برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات با این کشور را ارائه کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به اهمیت گسترش روابط با کشورهای اروپای شرقی، به ویژه با توجه به جایگاه و مسیر ترانزیتی بلغارستان، تلاش برای گسترش بیش از پیش مناسبات با این کشور در تمام زمینه‌ها، به خصوص تقویت همکاری‌های اقتصادی را مورد تأکید قرار داد.

علیرضا ایروش پیش از این در سمت‌های معاون اداره کل توسعه نیروی انسانی، معاون اداره کل آموزش و معاون اداره کل راهبردی، سرکنسول در حیدرآباد و شانگهای و همچنین سفیر در بوداپست خدمت کرده است.

وی جایگزین سید محمدجواد رسولی محلاتی شده است. رسولی محلاتی از سال ۱۳۹۷ عهده‌دار سفارت ایران در صوفیا بوده است.

ایروش اخیرا در اظهاراتی بلغارستان را مرز ورود به اروپا خواند و افزود: با فرآوری برخی از محصولات می‌توان به بازار بلغارستان وارد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه