English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج؛

غربی ها هرگونه اهانت به ادیان الهی را جرم انگاری کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن آتش زدن قرآن کریم در سوئد این کار را مبارزه با شرع مقدس اسلام دانست و گفت: غربی ها برای اثبات صداقت و دوستی خود با ملت ها، هرگونه اهانت به ادیان الهی را جرم انگاری کنند.

غربی ها هرگونه اهانت به ادیان الهی را جرم انگاری کنند

عباس گلرو در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی اقدام موهن و نژادپرستانه دولت سوئد در حمایت از فردی که قرآن را آتش زده، محکوم کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این نشان از کینه و دشمنی اسلام ستیزان در غرب و اروپا دارد که خود را مهد دموکراسی دنیا می دانند.

وی افزود: انتظار داریم حکومت های غربی به آنچه که شعار می دهند پایبند باشند چون قرآن کتاب آسمانی و اسلام هم دین آسمانی است و این دشمنی هیچ توجیهی برای آزادی بیان ندارد.

نماینده مردم سرخه و مهدی شهر درمجلس شورای اسلامی گفت: حمایت در آتش زدن قرآن درحقیقت مخالفت با کلام الهی است و به نوعی کفر محسوب می شود و مبارزه با شرع مقدس اسلام است. از غربی ها که مدعی هستند و  شعارمی دهند انتظار داریم این مسائل را در کشورهایشان شاهد نباشیم و آنها می توانند اقدامات اینچنینی را در کشورشان جرم انگاری کنند.

 

عباس گلرو

گلرو بیان کرد: این که می گویند مسئولیت نداریم و آزادی بیان است درست نیست چون بسیاری از مسائل دیگر در کشورشان تبدیل به قانون شده است و مثلا نوشیدنی های الکلی در بسیاری از این کشورها به دلیل خطر آفرین بودن ممنوع است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به غرب پیشنهاد می کنیم اگر خود واقعا خواهان چنین چیزی نیستند و می خواهند صداقت و دوستی خود با ملت ها را نشان دهند قانونی وضع کنند که در آن هر گونه اهانت به ادیان الهی جرم انگاری شود.

به گزارش خبرگزاری موج، چهارشنبه هفته گذشته و هم‌زمان با عید سعید قربان "سلوان مومیکا" ۳۷ ساله یک مهاجر عراقی – سوئدی در میدان "مدبورجارپلاتسن" در مرکز شهر استکهلم و در مقابل مسجد اصلی شهر، اقدام به آتش زدن قرآن کرد.

سلوان مومیکا در این اقدام که بر اساس اعلام رسانه‌های خبری حدود ۲۰۰ نفر در محل آن حضور داشتند ، صفحات قرآن را پاره کرد و آنها  را به آتش کشید.

وی برای این کار خود مجوز پلیس را گرفته بود. پلیس سوئد قبل از این با درخواست برگزاری تجمع اعتراضی و آتش زدن قرآن مخالفت می‌کرد، اما دو هفته قبل، دادگاه، حکم پلیس را لغو کرد و گفت قرآن سوزی در راستای آزادی ابراز نظر است که قانون اساسی سوئد آن را تضمین کرده است.

در پی این اقدام ، موجی از خشم و انزجار و واکنش‌ها نسبت به این اقدام علیه سوئد در میان کشورهای اسلامی شکل گرفته است.

البته این نخستین بار نیست که کشور سوئد در لوای آزادی بیان، این بازی سیاسی را علیه مسلمانان ادامه داده و در اقدامی هنجارشکنانه و نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش زدن قرآن داده‌ است. سال گذشته نیز این حرکت هنجارشکنانه و غیرانسانی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تکرار شد.

اتحادیه اروپا بعد از چند روز تاخیر با صدور بیانیه ای سوزاندن قرآن کریم در سوئد را قاطعانه رد و تصریح کرد: این اقدام به هیچ وجه انعکاس‌دهنده نظرات اتحادیه اروپا نیست.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده، آمده است: سوزاندن قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری، توهین آمیز، بی احترامی و اقدامی تحریک آمیز است. تظاهرات نژادپرستی، بیگانه هراسی و عدم تحمل مرتبط با آن جایی در اروپا ندارد.

اتحادیه اروپا با ابراز تاسف از اینکه این اقدام شنیع هم زمان با عید قربان صورت گرفته است، تصریح کرد که به دفاع از آزادی مذهب، عقیده و آزادی بیان در خارج و داخل از این بلوک، ادامه می دهد. «اکنون زمان آن است که برای درک و احترام متقابل و جلوگیری از تشدید بیشتر در کنار هم باشیم.»

«جان کنوتسن» معاون وزیر خارجه سوئد هم روز جمعه با ارسال پیامی برای سفارت عراق در استکهلم از حادثه به آتش کشیدن نسخه‌ای از قرآن کریم در این کشور عمیقاً ابراز تأسف کرد.

براین اساس،  وزارت خارجه سوئد در این پیام اعلام کرده که به طور جدی با هرگونه اقدام ضداسلامی مخالف است و دولت سوئد نیز عزم آن را دارد که درباره اقدام فرد مذکور در به آتش کشیدن قرآن کریم، تحقیقاتی را بر اساس قانون جرایم نژادپرستانه انجام دهد.

دولت سوئد در این بیانیه مدعی شده که از تفکرات افراد حاضر در تجمع اخیر در اطراف مسجد اصلی شهر استکهلم (محل به آتش کشیدن قرآن کریم) حمایت نمی‌کند و احساسات جریحه‌دار شده مسلمانان در سوئد و دیگر کشورها در این زمینه را درک می‌کند. این در حالی است که پلیس سوئد با صدور مجوز و حمایت امنیتی از اقدام یک پناهنده مقیم این کشور، نقش اساسی را در حادثه هتک حرمت قرآن کریم داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه