English

دبیر ستاد اربعین حسینی:

مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی امسال هم پابرجاست / تاکید بر استفاده از خودروی شخصی

میر احمدی گفت: با وجود مصوبه هیات دولت برای تامین ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس و اجرایی نشدن آن، کسری اتوبوس امسال هم احتمالا پابرجاست و تأکید می شود زائران از خودروی شخصی استفاده کنند.

مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی امسال هم پابرجاست / تاکید بر استفاده از خودروی شخصی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سید مجید میراحمدی روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد اربعین در جمع خبرنگاران گفت: در نشست امروز ستاد مرکزی اربعین  موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت. یکی از آنها موضوع زائران اربعین پاکستانی بود که با توافق انجام شده با دولت پاکستان قرار شد کمیته مشترک میان ایران، پاکستان و عراق تشکیل و عبور زمینی این زائران تسهیل شود.

معاون امنیتی وزیر کشور ادامه داد: موضوع آب و یخ در فصل گرما از دیگر محورهای نشست ستاد مرکزی اربعین یود که تاسیس کارخانه ها و تامین یخ و تامین آب آشامیدنی بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: البته کلیه در مرزها برق و آب پایدار تامین شد و نگرانی برای زائران حتی به اندازه  ۵ میلیون نفر وجود ندارد.

میراحمدی افزود: موضوع دیگر کسری اتوبوس حمل و نقل عمومی است که با توجه به مجوز هیات دولت برای تامین ۲ هزار دستگاه به نظر می آید امسال هم این کسری مواجه باشیم. لذا  تأکید بر استفاده از خودروهای شخصی زائران و نیازمندی تامین پارکینگ‌های شخصی است که این امر پیش بینی و درباره هزینه پارکینگ قرار شد از طریق مناقصه در استان‌های مربوطه انجام شود.

معاون وزیر کشور با اشاره به موضوع مقابله با گرمازدگی اظهار داشت: در این باره به کمیته بهداشت و جمعیت هلال احمر تاکید شد اقدامات عملیاتی خود را شروع کنند.

رییس ستاد اربعین در رابطه با ناوگان حمل و نقل عراق گفت: مردم عراق از ما مسئولیت حمل و نقل را تقاضا کردند و قرار شد شهرداری های کشور  ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس اعزام کنند.

شهرداری هااعلام کردند بنابراین تا اولین شهر مرزی عراق حمل و نقل با ایران است.

وی درباره مرز خسروی گفت:  با توافق انجام شده با وزیر کشور عراق که به دعوت وزیر کشور به در تهران سفر کرده بود،  قرار شد مرز خسروی ۲۴ ساعته باشد.

به گفته میراحمدی ، تاریخ شروع اربعین از اول ماه صفر است و از اول محرم ثبت نام انجام می شود.

رییس ستاد اربعین درباره هزینه سفر به اربعین بیان کرد: طبق روال هر ساله هزینه رفت و برگشت یکجا از زائران گرفته می شود. چون اتوبوس ها یک سر خالی هستند. 

 

بیشتر بخوانید:

نشست ستاد اربعین

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه