English

وزیر خارجه ایران:

پیشنهادات عمان برای صلح را منطقه را قبول می کنیم

وزیر خارجه ایران با تاکید بر این که از ابتکارات سلطان عمان در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی استقبال می‌کنیم، گفت: از این همکاری‌ها که با هدف ایجاد صلح و ثبات و توسعه در منطقه تشکر می‌کنیم.

پیشنهادات عمان برای صلح را منطقه را قبول می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای عمانی خود در مسقط در تشریح نتایج گفت‌وگوهایش با مقامات عمان، گفت: امروز گفت‌وگوهای مهم و سازنده‌ای با همکارم وزیر امور خارجه عمان داشتم. رایزنی‌ها قبل از هر چیزی در خصوص توافقات روسای دو کشور به ویژه در سفر اخیر سلطان عمان به تهران و توافقات صورت گرفته در جریان این سفر بود.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته مسیر پیگیری توافقات بین دو کشور به خوبی در حال پیشرفت است و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، ترانزیت، انرژی، علم و فناوری از موضوعات مورد توجه ماست.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم در منطقه از مرحله گفت‌وگوهای محض عبور کرده‌ایم و وارد همکاری‌های متنوع و چند جانبه شده‌ایم به پیشنهاد مطرح شده برای برگزاری نشست وزیران امور خارجه هشت کشور حوزه خلیج فارس در شهریور ماه در نیویورک اشاره کرد و گفت: من و همکارم وزیر خارجه عمان و پیش از آن نخست وزیر و وزیر خارجه قطر اتفاق نظر داریم که ادامه این ابتکار در منطقه می‌تواند منجر به همکاری هشت کشور حوزه خلیج فارس شود.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: من و وزیر خارجه عمان اتفاق نظر داریم که دور بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک برگزار کنیم.

امیر عبداللهیان همچنین گفت: ما از ابتکارات سلطان عمان در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف افزایش همکاری‌ها جهت ایجاد صلح و ثبات و توسعه در منطقه تشکر می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه