English

اسامی حقوق نجومی ها به زودی روی میز مجلس

رئیس هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس شورای اسلامی از جمع بندی نهایی گزارش این هیات و ارسال آن به کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد .

اسامی حقوق نجومی ها به زودی روی میز مجلس

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس شورای اسلامی از جمع بندی نهایی گزارش این هیات و ارسال آن به کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد و تاکید کرد: کار هیات عملا به پایان رسیده و از این پس کمیسیون برنامه و بودجه باید نظرات خود را بر این گزارش اعمال کرده و گزارش نهایی را برای قرائت در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال کند.

مالک شریعتی نیاسر ضمن تشریح آخرین نشست هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نامتعارف و نجومی، بیان کرد: گزارش هیات تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نامتعارف و نجومی پس از جمع‌بندی در آخرین جلسه هیات، امروز به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه شد. بنابراین کار هیات عملا به پایان رسیده و از این پس کمیسیون برنامه و بودجه باید نظرات خود را بر این گزارش اعمال کرده و گزارش نهایی را برای قرائت در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال کند.

وی در ادامه اظهار کرد: احتمالا تا چند هفته آینده این گزارش آماده قرائت در صحن علنی می‌شود. اگرچه طبق آیین‌نامه تا قبل از تصویب در کمیسیون برنامه و بودجه مجاز به بیان جزئیات گزارش نیستیم اما به طور کلی باید گفت پیش بینی می‌شود گزارش هیات تحقیق و تفحص با تغییرات جزئی در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب برسد آنگاه گزارش کامل به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیته این بررسی را در دو بخش انجام داده است. بخش نخست آسیب‌شناسی قوانین و مقررات و پیشنهادات برای جلوگیری از خلاء‌ها و نفوذهای قانونی بود تا احیانا در سال‌های آینده، مصادیقی مانند حقوق‌های نجومی اتفاق نیافتد. البته خواهش ما از کمیسیون برنامه و بودجه این بود که موضوع فوق را در قالب ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس به عنوان اصلاح قانون به صحن ارائه یا به صورت اصلاحات در برنامه هفتم در بحث شفافیت نظام پرداخت و حقوق و دستمزد لحاظ کند و برخی مقرراتی که زمینه را برای پرداخت حقوق‌های نجومی فراهم می‌کند حذف شوند که خوشبختانه از این بخش گزارش استقبال شد.

وی در ادامه تاکید کرد: بخش دوم گزارش، مصادیق تخلفات بود که براساس آن ما مصادیق را برای کل سال 1400 با در نظر گرفتن متوسط سالانه دریافتی‌ها بررسی کردیم و مبنای آنچه که به عنوان تخلف در نظر گرفتیم دریافت و پرداختی بوده که فراتر از سقف مصوب قانونی برای حقوق و دستمزد هر سال در بودجه سنواتی مصوب می‌شود و بالاتر از آن را به عنوان تخلف از مصادیق این تحقیق و تفحص گزارش کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه