English

رئیس جمهور در تبریز؛

تراکتور شالیزار به زودی به تولید انبوه می‌رسد

رئیس جمهور در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز، از طرح تولید تراکتور شالیزار این مجموعه رونمایی کرد.

تراکتور شالیزار به زودی به تولید انبوه می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج، تراکتور شالیزار با همت محققان تراکتورسازی ایران طراحی شده و بزودی با تولید انبوه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

تاکنون نیاز شالی کاران کشور به این نوع تراکتور صرفا از محل واردات تامین می‌شد اما اکنون با داخلی سازی تولید تراکتور شالیزار نه تنها سالانه از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد بلکه از محل صادرات این نوع تراکتور پیش بینی می‌شود سالانه پنج میلیون دلار نیز ارز عاید کشور شود.

کشورهای آمریکا، ژاپن، کره، هند، چین به عنوان معدود کشورهای دارنده تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار هستند که اکنون با دستیابی به تکنولوژی طراحی و تولید این نوع تراکتور در تراکتورسازی، ایران نیز به جمع کشورهای دارنده تکنولوژی تولید این نوع محصول در دنیا اضافه خواهد شد.

مصطفی وحیدزاده، مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران در حاشیه این افتتاح گفت: خط تولید تراکتور شالیزاری برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده و برای راه اندازی این خط تولید مبلغ ۳.۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: اکنون جزو پنج شرکتی هستیم که به تکنولوژی تولید این نوع تراکتور دست یافته‌ایم. با دستیابی به تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار که قیمت تمام شده آن ۶۳ درصد مشابه خارجی است از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز جلوگیری و برای بیش از ۳۰۰۰ نفر اشتغالزایی شد.

وی ادامه داد: نیاز داخلی به این محصول نزدیک به ۱۵۰۰ دستگاه است که تمام این نیاز از محل واردات تامین می‌شود و با طراحی و تولید آن در تراکتورسازی نه تنها نیاز داخلی رفع خواهد شد بلکه بازار صادراتی وسیعی نیز برای کشور بوجود خواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه