English

موافقین و مخالفین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس چه گفتند؟

بررسی برنامه و صلاحیت رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رای اعتماد به وی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و مخالفین و موافقین نظرات خود را در صحن مجلس اعلام کردند.

موافقین و مخالفین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری موج، اظهارات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به شرح ذیل است؛

 

مشکلات آموزش و پرورش با رفت و آمد افراد حل‌شدنی نیست

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: با آمدن یک فرد و یک وزیر مشکلات عدیده وزارت آموزش و پرورش قابل حل نیست. با رفتن آقای نوری و آمدن فرد دیگری اگر بنا باشد ساختارها حفظ شود مشکلی از این وزارتخانه حل نمی‌شود و اگر قرار باشد همین مسیر طی شود چاره‌ای جز تغییر وزرا در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد

 

صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست

هم‌چنین سیدعلی موسوی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از بدنه آموزش و پرورش نیست، گفت که صحرایی شباهتی به نوری وزیر سابق آموزش و پرورش دارد.

وی در مخالفت با صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست و نمی‌تواند درک درستی از این وزارتخانه داشته باشد. حال این‌که مدیریت و سکانداری مستلزم داشتن قابلیت و توانمندی بالایی است که وزیر پیشنهادی چنین سوابقی ندارد. 

 

صحرایی مدیری با تجربه و جوان است

از سوی دیگر سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، معلمی را از مناطق محروم شروع کرده و به بالاترین سطح به این وزارتخانه رسیده و اکنون تجربه و شناخت کافی را از فضا دارد.

وی اظهار کرد: آقای صحرایی شناخت مناسبی از فضای آموزش و پرورش دارد، ایشان کسی است که کار را از سال‌ها پیش و از معلمی شروع کرده و از مناطق محروم به بالاترین سطح در وزارت آموزش و پرورش رسیده است و لذا ایشان تجربه مناسبی در همه سطوح این وزارتخانه دارد.

 

برنامه صحرایی برای جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس چیست؟

اما علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف رضامراد صحرایی گفت که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه برنامه‌ای برای نحوه جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس دارد؟ مخالفت من از جنس مخالفت با جریان حاکم بر وزارت آموزش و پرورش نیست چون همه اذعان داریم که وزارت آموزش و پرورش امروز علیه جریان غربگرا و سکولار است و با آنها مقابله می‌کند.

 

صحرایی فردی متخصص و متعهد است

هم‌چنین الهام آزاد عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردی توانمند، متعهد و متخصص هستند که این مسیر را پله به پله طی کرده‌اند و به این جایگاه رسیده‌اند. وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین وزارتخانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی