English

معاون پدافند هوایی:

پدافند هوایی ایران امروز خار چشم دشمنان است

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: پدافند هوایی خار چشم دشمنان نظام شده است.

پدافند هوایی ایران امروز خار چشم دشمنان است

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب در آیین تکریم و معارفه فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی با اشاره به بخشی از ماموریت ها و اقدامات نیروی پدافند هوایی ، اظهار کرد: امروز ۱۸ اردیبهشت ماه مقارن با نهمین روز سالگرد عملیات بیت المقدس است که در دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ آغاز شد. این عملیات باعث شد که بخشی از مناطق از دست رفته دوباره به خاک کشور بازگردد.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها در خصوص پدافند هوایی و بخش های مختلف آن اشاره داشته اند و یکی از تاکیدات ماندگار ایشان در این راستا، این است که پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت، آبرو و موجودیت کشور است.

امیر سرتیپ یوسفی خوش قلب بیان کرد: در طول سال های اخیر پدافند هوایی از لحاظ کمی و کیفی توسعه یافته است و با توجه به راهبردهای پیش بینی شده، راهبردهای جدیدی در این حوزه تدوین شد.

وی با اشاره به ارتقای پدافند هوایی از لحاظ تربیت نیروی انسانی کمی و کیفی و تجهیزات، گفت: ارتقای توان رزم نیروی پدافند هوایی، ارتقای آمادگی عملیاتی نیروی پدافند هوایی، ارتقای آمادگی رزمی این نیرو، بروزرسانی و شناورسازی تمامی طرح های عملیاتی با توجه به تهدیدهای موجود، تولید قدرت به معنای ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمن، استفاده از ابزارهای نوین آموزشی، انجام آموزش های مهارت محور و تعلیم و تربیت براساس اصول اسلامی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه پدافند هوایی به شمار می رود.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه پدافند هوایی خار چشم دشمنان نظام شده است، بیان کرد: امروز تلاش بر این است که با بهره گیری از سامانه فرماندهی کنترل بومی پیامبر اعظم(ص)، مدیریت صحنه نبرد را با راهبرد هدایت تمرکزی و اجرای غیرتمرکزی مدیریت کنیم، همچنین در بحث نوشوندگی اقدامات خوبی انجام شده است و ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری تجهیزات، بهره گیری از هوش مصنوعی، تعیین تکلیف تجهیزات قدیمی و بروزرسانی این تجهیزات، تجزیه و تحلیل اتفاقات روز منطقه و دنیا در مجموعه پدافند هوایی انجام می گیرد.

امیر سرتیپ یوسفی خوش قلب با اشاره به فعالیت کمیته های هفتگانه به منظور رصد تهدیدات و بروزرسانی فعالیت ها، افزود: در پدافند هوایی سه راهبرد ویژه شامل راهبرد دفاع پیش بینانه، دفاع پیشگیرانه و دفاع فعال مدنظر است و اگر ذره ای آسمان کشور تهدید شد، دفاع فعال اجرایی می شود.

وی با تاکید بر اینکه سامانه ها و تجهیزات بسیاری وارد پدافند هوایی شده است، افزود: این اطمینان را به همه مردم می دهم که امروز نیروی پدافند هوایی با قابلیت رادار ماورای افق، توانایی کشف اهداف پرنده دورتر از آسمان کشور غاصب صهیونیستی را دارد.

امیر سرتیپ یوسفی خوش قلب اضافه کرد: بهره برداری از سامانه موشکی باور ۳۷۳ جهت مقابله با اهداف دورایستا در فاصله ۱۵۰ کیلومتری انجام شد و در مرتبه اول استفاده آزمایشی از این سامانه، هدف در بُرد ۱۵۴ کیلومتری منهدم شد و پس از آن بُرد درگیری این سامانه ظرف چند ماه به ۳۰۰ کیلومتر رسید و هدف در ۳۰۴ کیلومتری با برخورد مستقیم منهدم شد، جهش دفاعی در کشور همواره پله به پله است، اما در پدافند هوایی این جهش دفاعی با قدرت و سرعت در جریان است.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی تا اینجا کوتاه نیامده است و به دنبال سامانه باور ۳۷۳ نمونه دوم است که در آینده ای نزدیک اطلاع رسانی می شود و برای درگیری با اهداف بالستیک هدفگذاری شده است.

گفتنی است که در این آیین امیر صادقیان تکریم و امیر سرتیپ دوم عباس کاظمیان به عنوان فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی تودیع شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه