English

نیکاراگوئه خواهرخوانده بوشهر می‌شود؟

همزمان با بازدید ایساک لنین براوو سفیر نیکاراگوئه از بندر بوشهر ظرفیت های تجاری و توسعه ای این بندر با یکی از شهرهای جمهوری نیکاراگوئه بررسی شد.

نیکاراگوئه خواهرخوانده بوشهر می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری موج، ایساک لنین براوو سفیر نیکاراگوئه در بازدید از بندر بوشهر از نزدیک با ظرفیت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آشنا شد.

سفیر نیکاراگوئه با هدف بررسی ظرفیت های بوشهر برای خواهرخواندگی با یکی از شهرهای کشور خود به این بندر سفر کرده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این بازدید اظهار کرد: بوشهر یکی از بنادر تاریخی و با سابقه استان است که از دیرباز مهد فعالیت تجار و بازرگانان کشورهای مختلف بوده است.

محمد قاسمی افزود: ظرفیت توسعه ای بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده است که اکنون پروژه های زیرساختی در این محدوده در دست اجرا است.

وی ادامه داد: احداث اسکله نفتی، پایانه چند منظوره و کانتینری، اسکله کالاهای فله و مایع از برنامه های شاخص برای فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بندر بوشهر است.

قاسمی اظهار کرد: بندر بوشهر در راستای برنامه های توسعه‌ای خود همواره آماده مراودات تجاری با کشورهای مختلف است که در این زمینه از همکاری و توسعه روابط با کشور نیکاراگوئه نیز استقبال می کند.

وی گفت: اکنون بندر دیر در جنوب استان بوشهر به عنوان یکی از بنادر پیشگام جنوب کشور در صادرات به کشور قطر است که در کنار آن سایر بنادر استان نیز آماده نقش آفرینی در عرصه تجارت خارجی و بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه