English

سخنگوی دولت:

سفر رئیس جمهور به سوریه با هدف توسعه دیپلماسی همسایگی است/ تاجیکستان مهمان نمایشگاه کتاب تهران

سخنگوی دولت گفت: سفر رئیس‌جمهور به سوریه با هدف توسعه دیپلماسی همسایگی و با محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی ایران و سوریه و محور مقاومت است.

سفر رئیس جمهور به سوریه با هدف توسعه دیپلماسی همسایگی است/ تاجیکستان مهمان نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری موج، علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی با تبریک روز معلم و روز کارگر اظهار کرد: از مردم غیور  خوزستان برای استقبال پرشور از رئیس جمهوری تشکر می‌کنم. دولت همه توان خود را برای حل مشکلات خوزستان به کار خواهد گرفت.

وی افزود: بعد از ۱۳ سال برای اولین بار رئیس جمهور با دعوت بشار اسد به سوریه سفر می‌کند. این سفر با هدف توسعه دیپلماسی همسایگی صورت می‌گیرد.

بهادری جهرمی ادامه داد: سفر فردای رئیس جمهور به سوریه با محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سوریه و محور مقاومت خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این سفر اظهار کرد: این سفر بعد اولین سفر بعد از جنگ افروزی داعش با حامیان جهانی‌اش در سوریه است. این سفر هم برای دو کشور و هم جبهه مقاومت راهبردی است.

وی یادآور شد: آمادگی همکاری در سطوح مختلف در بالاترین حد قرار دارد و محوریت این سفر هم اقتصادی است. همانطور که در مبارزه با تروریسم همکاری دو کشور مطلوب بوده است در زمینه اقتصادی هم این آمادگی وجود دارد تا در بخش بهره‌گیری از خدمات فنی، مهندسی و تقویت فعالیت‌های تجاری بین دو کشور و نیز کمک به سازندگی سوریه اقدامات تعاملی لازم انجام شود.

سخنگوی دولت با بیان این‌که «سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» برگزار خواهد شد»، اظهار کرد: این نمایشگاه از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در مصلی تهران برگزار خواهد شد و مهمان ویژه این نمایشگاه کشور تاجیکستان است. نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی و با شرکت ۳ هزار ناشر داخلی و خارجی از ۴۰ کشور برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «برای اولین‌بار در این نمایشگاه، کتابفروشی‌ها نیز در بخش مجازی حضور فعال دارند»، ادامه داد: در طول برگزاری نمایشگاه کتاب بیش از ۶۰۰ نشست نقد و رونمایی از کتاب در نظر گرفته شده است.

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۳)، نیز یادآور شد: این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی حضور بیش از هزار تاجر و بازرگان خارجی که تاکنون ثبت‌نام کردند و حضورشان قطعی شده است، از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ اردیبهشت در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور ۸۰۰ صادرکننده برتر ایرانی برگزار خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: بالغ بر ۱۵ هیئت عالی‌رتبه سیاسی و ۴۰ شرکت بزرگ خارجی نیز در این رویداد حضور خواهند داشت. قرار است طی چهار روز برگزاری این رویداد بیشتر شرکت‌ها و نشان‌های تجاری بزرگ صادراتی ایران توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی تاکید کرد: انتظار این است طی این رویداد و با توافقاتی که صورت خواهد گرفت در استمرار برنامه افزایش تجارت خارجی دولت سیزدهم، زمینه ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف و جهش مناسبات اقتصادی - تجاری کشور رقم بخورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه