English

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد:

در روزهای پنجشنبه و جمعه هفتمین سفر رئیس‌جمهور به خوزستان

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: این هفتمین سفر رئیس‌جمهور به این استان و دومین سفر هیات دولت است و کثرت این سفرهم به دلیل اهمیت این استان برای رئیس‌جمهور است.

در روزهای پنجشنبه و جمعه هفتمین سفر رئیس‌جمهور به خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج، محسن منصوری در حاشیه نشست هیات دولت گفت: در یک سال و نیم اخیر از محل اعتبارات مصوبات سفر حدود هشت هزار میلیارد تومان تامین منابع انجام شد و این باعث شد استان و شهر اهواز به یک کارگاه فعال سازندگی تبدیل شود و در موضوعات آب و فاضلاب که از دغدغه‌های قدیمی مردم بوده پیشرفت‌های خوبی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور فردا سفر را از شهر دزفول آغاز می کنند و بعد به اندیمشک می روند و افتتاح پروژه و دیدار مردمی داریم و بعد به سمت اهواز می روند و در آنجا هم برنامه‌هایی در نظر گرفته شده از جمله حضور در مجموعه آب و فاضلاب و وزارت نیرو که یک جلسه عملیاتی در آن جا خواهیم داشت و دیدار مردمی هم با مردم شهر اهواز از مهم‌ترین برنامه هاست و فردا شب هم برنامه ای با حضور نخبگان و جامعه اندیشمندان و سران عشایر و قبایل و بزرگان طوایف استان خوزستان برگزار می‌شود.

منصوری افزود:  روز جمعه هم پروژه های عمرانی و اقتصادی افتتاح می شود و در شهر شادگان دیدار مردمی خواهیم داشت. هم‌چنین نشستی با فعالات اقتصادی با حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت خواهیم داشت.

معاون رییس جمهور گفت: دو سه پروژه مهم داریم که در این سفر توسط رییس جمهور افتتاح می‌شود؛ پالایشگاه گاز هویزه که نقش بزرگی در حوزه نفت و گاز در این استان دارد و ظرفیت تولید روزانه ۳۶۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی دارد و حدود ۹۷ هزار بشکه NGL و ۴۱ تن گوگرد برای مصارف صنعتی و کشاورزی خروجی آن است. اشتغال ۱۲۰۰ نفر از خدمات عمده این پروژه است. این پالایشگاه از پالایشگاه‌های مهم منطقه محسوب می شود. نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک نیز توسط رییس جمهور به بهره‌برداری می رسد. مجموع ظرفیت آن ۴۵۱ مگاوات است و در فاز اول با حضور رییس جمهور ۳۰۷ مگاوات آن به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: خط دوم راه‌ آهن اندیمشک ـ اهواز حد فاصل ایستگاه شوش تا بامدژ خواهد بود که به بهره‌برداری می رسد. بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه گذاری شده است و از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به خوزستان بوده است.

وی گفت: این سفر و پیگیری مصوبات قدم مهمی برای توسعه و تعالی استان خوزستان خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

در روزهای آتی رئیس‌جمهور به خوزستان سفر می‌کند

کارگروه تحقق شعار سال تشکیل می‌شود/ ۱۶ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ها واریز شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه